Az Osztrák Nagydíj fő beszédtémája Valtteri Bottas rajtja volt: a finn pilóta villámszerű reakcióval kapta el az indulást, ami a versenyirányítás szemében is gyanút keltett. Vizsgálták is Bottas startját, de a döntés értelmében a pilóta nem kapott büntetést. Az FIA rendkívül jó rajtnak nyilvánította Bottas elmozdulását, a mérés szerint 0,201 másodperc volt reakcióideje a piros lámpák kialvását követően.
A verseny után azonban felkapottá váltak a kikockázott fedélzeti kamerás felvételek, amelyeken az látható, hogy a Mercedes kerekei már akkor mozgásban voltak, mikor a piros lámpák még égtek. Az FIA-nak ismét el kellett magyaráznia, mi történt, és miért nem érdemelt a versenyző büntetést.
A szövetség elismerte, Bottas valóban megmozdult a rajt előtti pillanatokban, de minimális – kívülről alig érzékelhető – mozgás megengedett a start előtt, azokra az esetekre, ha a pilóták állítani akarnak kuplungjukon. Ez csaknem 20 éve tart így, közös megegyezéssel a résztvevők és versenybírák között.
„A ma történt esetben Valtteri Bottas nem lépte át a rendkívül csekély limitet, amely a rajt előtt megengedett. Egyszerűen szólva: kivételesen pontosan és véletlenszerűen jól ítélt, nagy precízséggel várta a pillanatot, amikor a lámpák kialudtak. A lámpák kialvásának pillanata előtti minden mozgása a megengedett tűréshatáron belül volt” – magyarázta az Autosportnak az FIA szóvivője.
Csavar azonban a történetben, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség nem árulta el, mégis milyen tűréshatár megengedett a rajt előtti mozgás esetében. Ezzel azt akarják elkerülni, hogy a csapatok elkezdjék a határt feszegetni, és a minimális elmozdulást is beépítsék rajtprocedúrájukba, segítve ezzel a start hatékonyságát.