DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Motorcserés dilemma Alonsónál

A Honda egyelőre nem döntött arról, hogy bevállaljon-e Silverstone-ban is rajtbüntetést, miután a 3-as specifikációjú, frissített motorral is gondok adódtak Ausztriában. Próbál taktikázni a McLaren.

Bakuban Alonso tesztelte a pénteki edzések során ez új „Spec-3” Honda erőforrást és javulást tapasztaltak. De mivel nem akarták feleslegesen terhelni az utolsó helyről rajtolva, inkább visszaváltott a spanyol pilóta is a korábbi variánsra. Spielbergben most mind Vandoorne, mind Alonso a legújabb erőforrással kezdett, de Alonsónál motorhiba lépett fel a harmadik szabadedzés előtt, így kénytelenek voltak visszacserélni egy korábbi motort az autóba.

A problémát ismét az MGU-H okozta, de mivel egy korábban használt erőforrást tettek vissza, így Alonso elkerülte a büntetést. Silverstone-ban egyetlen esélye van Alonsónak a jobb eredményre, ha a Spec-3 motort egy korábbi fejlesztésű MGU-H-val kombinálják, így az erősebbik erőforrást használhatja rajtbüntetés nélkül (mivel nem a belső égésű motorral volt gond, csak az MGU-H-val)

Fernando Alonso hiába nyújt kitűnő teljesítményt, az autó megbízhatatlan


A dilemmát az okozza, hogy ha a korábbi fejlesztésű, nem igazán megbízható MGU-H is elromlik, az új pedig nem javítható, akkor cserélni kell az alkatrészt, ami viszont rajtbüntetést vonna maga után. Akkor viszont már érdemes lenne az összes komponenst cserélni, mivel úgyis a rajtrács végéről kellene rajtolnia. Silverstone-ban a hosszú egyenesek miatt nem vár sokat magától a McLaren-Honda, így inkább bevállalják ott a büntetéseket, mivel a rákövetkező Hungaroring kifejezetten feküdhet Alonsóéknak, lehetőleg ott ne kapjanak rajtbüntetést.

Yusuke Hasegawa, a Honda F1-es projektjének vezetője sem repes az örömtől, hogy az új alkatrészek sem elég strapabírók. „Az MGU-H, ami pénteken meghibásodott Alonso autójában a legújabb fejlesztés, így nagyon csalódottak vagyunk, hogy elromlott. Már hetek óta fejlesztjük, de még mindig kell módosítanunk rajta, mert még nem elég jó” – ismerte el Hasegawa.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: