DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 2. szerda
F1

Hamilton tart Monaco megismétlődésétől

Kanada Lewis Hamilton egyik „nagyszerű vadászterülete”, mégis úgy véli, nehéz dolga lesz Montrealban, hiszen folytatódhat a szenvedés ultralágy gumikon. A köztes két hétben nagy erővel dolgozik a Mercedes, hogy megtalálja a probléma gyökerét.

A háromszoros világbajnok szezonja legrosszabb eredményét érte el Monte-Carlóban: az időmérőn, ahol látványosan szenvedett a hátsó tapadással, csupán 14. helyet szerzett, innen végül a hetedik pozícióba tudott felzárkózni. A Mercedes a legpuhább abroncsokon küszködött, amely a következő két nagydíjon, Kanadában és Azerbajdzsánban is visszaköszön majd.

„Amikor megérkeztünk Monacóba, úgy gondoltuk, komolyan erős versenyek következnek azokon a pályákon, melyeken általában jól megyek. Ez a probléma a gumikkal viszont ismeretlen tényező, a következő versenyen pedig változatlan lesz a helyzet a keverékekkel. Egyedül az ultralágy okozott problémát, amit a hét folyamán mindenképp meg kell értenünk a csapattal” – mondta az ESPN-nek Hamilton.



„Rengeteg különböző dolgot át kell tekintenünk, hogy megértsük, miért tudja az egyik autó működésre bírni őket, a másik pedig nem” – célzott arra, hogy Valtteri Bottas egész hétvégén jobban teljesített. Hogy több körön tart-e, idővel elmúlik, jobban kiaknázza az első gumikat mint a hátsókat, alulkormányzott autóhoz vezet, túlkormányzotthoz, a fékegyensúlyt, mindent meg kell vizsgálnunk. Részemről biztosan rajta leszek.”

Hamilton öt győzelmet szerzett már a Kanadai Nagydíjon, a gumiprobléma miatt mégis tart a soron következő versenytől: „Kétségtelenül nehéz lesz. Amint sikerült az ultralágyon felülkerekednünk, akkor már sokkal kedvezőbb pozícióban leszünk, és támadhatunk az elévágásoknál, amire szükségünk van. Montreal nagyszerű vadászterület volt számomra a múltban, és tervezem is a folytatást. Nagyon, nagyon keményen fogunk dolgozni a két hét folyamán, hogy az autó a Ferrarik előtt legyen” – beszélt arról, hogy a Mercedes gőzerővel igyekszik megérteni és kiküszöbölni a rendellenességet.

Csapattársa, Bottas így írta le az ultralágy gumikkal jelentkező problémát: „Szenvedünk a hátsó stabilitással, és mikor a hátulja nem stabil, nem sikerül az energiát átvinni az első abroncsokon sem, mivel nem csúsznak. Ha a hátsók stabilabbak, az eleje kicsit alulkormányzott, ezáltal pedig jobban felmelegednek az első gumik. Így nagyobb sebesség vihető át a kanyarokon, amivel energiát és hőmérsékletet nyerhetünk az abroncsokba. Valamilyen okból kifolyólag a Ferrarinak szemlátomást mindkét tengelye jól működik, nekünk azonban nem igazán áll össze, sosincsenek egyszerre a helyes ablakban. Ezért végeznek nálunk jobb munkát pillanatnyilag” – magyarázta a finn versenyző.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: