Egyértelműen közelebb került a Red Bull Barcelonában a Mercedes-Ferrari pároshoz, de valódi esélye még mindig nem volt harcra kelni velük. Számítások szerint nagyjából négy tizedet jelentett a csomag a Milton Keynes-i gárdának, de még mindig fél másodperc felett van körönként a lemaradás az első helyekhez képest.
Adrian Newey pedig fáradhatatlanul dolgozik új ötletein, hogy a maradék hátrányt is minél gyorsabban lefaragja a Red Bull. Monacóban csak kisebb újításokat kap a versenyautó, míg Kanadára egy speciális leszorítóerőt adó csomag debütál majd.
De nem ez lesz a Red Bull következő tervezett nagy frissítése, hanem a hazai versenyük, Ausztria lesz a helyszín, július elején. Az istálló reményei szerint addigra a Renault fejlesztett erőforrása szintén rendelkezésükre fog állni. „Ha alaposan fel tudjuk tekerni a motort, nem lennénk távol a Mercedestől és a Ferraritól. De a megbízhatósági zökkenők miatt még ezt nem tehettük meg” – mondta el egy magát megnevezni nem kívánó csapattag.
Az istálló egy ideje kikerült a győzelmi esélyesek sorából, erre az évre vissza is hozták a paddockba Adrian Newey tervezőgurut, aki az elmúlt két esztendőben Formula-1-en kívüli projekteken dolgozott. „Adrian a versenyzőktől kért visszajelzéseket, hogy jobban megértse az autót és jó irányba induljon el a jövőbeni fejlesztéseknél. Meg kell vizsgálnunk, hogy melyik alkatrészünk megbízható és melyiket kell dobni. A szélesebb gumik sokkal nagyobb hatással bírnak az aerodinamikára, mint gondoltuk korábban” – ismerte el Christian Horner csapatfőnök.