DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Harminc versenyhelyszín kereste meg az F1 vezetését

A sportág marketingügyeiért felelős ügyvezető igazgatója, Sean Bratches újabb információkat csepegtetett a Liberty Media rajongóközpontú Forma-1-éről, főleg a versenypályákkal kapcsolatban.

A száguldó cirkusz többségi tulajdonosa, a Liberty Media által kinevezett háromtagú menedzsment már hivatalba lépése idején megfogalmazta legfőbb terveit, és azóta is folyamatosan hallani újabb és újabb terveket a vezérigazgató Chase Carey-től, vagy éppen a sportszakmai ügyvezetőként dolgozó Ross Brawntól. A legkevesebbet arról a Sean Bratches-ről hallani, aki ettől az évtől kezdve az F1 kommunikációjáért és marketingjéért felelős: az amerikai még szezon előtt úgy nyilatkozott, hogy „rajongói élményrobbanást” tervez a sportágban.



Bratches a minap a Sky Sporsts szakértőjének, Martin Brundle-nek adott interjút, melyben újfent kiemelte a szurkolók fontosságát, emellett kitért arra is, hogyan képzeli el az elkövetkezendő évek versenynaptárát a Forma-1-ben. „Már megvan az elképzelésünk azt illetően, hogy hol legyen a következő néhány új futam, de még nincs értelme városokról beszélni” – mondta az amerikai, hozzátéve, hogy munkába állása óta több mint harminc potenciális futamrendező helyszín kereste meg őt.

„Ami azt illeti, egyensúlyt szeretnénk Európa, Amerika, és Ázsia között. Egy tökéletes világban úgy lenne a legjobb, ha egy adott régióban rendezett futamok egymást kövessék, aztán utaznánk a következőbe és így tovább. Ez sokkal hatékonyabb rendszer lenne a csapatok szempontjából, de a rajongók eligazítása miatt is. El lehetne mondani nekik, hogy két és fél hónapig reggel kell nézniük a versenyeket, aztán délben, majd újabb két és fél hónapon keresztül esti időpontban. Szerintünk ez nagyon fontos.”

Bratches úgy véli, a megfelelően kiválasztott városi versenyek segíthetnek a sorozat népszerűségének növelésében. „Fel akarjuk ismerni azokat a városokat, ahol utcai futamokat lehet rendezni a hagyományos pályákkal szemben, noha az egyensúlyt tartjuk szem előtt. Olyan városközpontokat akarunk, ahol hatalmas az érdeklődés a rajongók felől, és nagy lesz a látogatottság. Azt szeretnénk elérni, hogy a promóterek megértsék a verseny reklámozásának művészetét: abban az értelemben vett művészetet, hogy az események a székükhöz láncolják a rajongókat, miközben egyedi élményeket nyújtunk számukra. Mi ebben partnereik leszünk, így optimistán látom a jövőt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: