A Formula-1 versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint a mérések egyértelműen igazolják, hogy egyedül a Honda motorjai vannak komolyabb lemaradásban, a Mercedes, a Ferrari és a Renault közel egy szinten állnak, 0,3 másodpercnél kisebb különbségre egymástól. Ez pedig egybecseng az FIA korábban megfogalmazott kívánalmaknak.
Az FIA tavaly döntött arról, hogy megpróbál bizonyos fokú egyenlőséget elérni a motorgyártók között, 2017-ben az első három verseny után pedig megvizsgálják a helyzetet, hogy sikerült-e elérni a kívánt mértékű egyezőséget. „A tavalyi évben több megbeszélést is folytattunk a dologról és mindenki egyetértett abban, hogy törekedjünk a paritásra. Ezt végül szabályokba is foglaltuk. Minden évben az első három verseny után elemezzük a méréseket, hogy közelítenek-e egymáshoz az erőforrások” – nyilatkozta Charlie Whiting.
„Elég összetett méréseket kellett végeznünk, nem annyiból állt a dolog, hogy 0,3 másodpercen belül értek-e körbe a barcelonai pályán a különböző csapatok. Rengeteg adatot használtunk fel hozzá és a Stratégiai Csoport arra az eredményre jutott, hogy a négyből három erőforrás-gyártó, azaz a Ferrari, a Mercedes és a Renault kevesebb, mint 3 tized távolságra van egymástól” – folytatta elemzését az F1 versenyigazgatója.
Bár a négyből három erőforrás már a kívánt értéken belül található a genfi elemzések szerint, nincs tervük a Honda esetére, a japán erőforrás nincs belül a három tizeden, de feladatkörük csak a mérésre terjed ki, a segítségnyújtásra nem. „Hát, nem feladatunk segíteni bárkinek is. A zsetonrendszer eltörlését követően a mérések az erőviszonyok kiegyenlítettségének ellenőrzését szolgálják” – zárta mondandóját Charlie Whiting.