Történt ugyanis, hogy a spanyol két körrel a leintés előtt unott hangon motorhibát jelzett a csapatrádióban, majd a garázsba parkolt és ki is állt a versenyből. Egyes gyanúk szerint azonban ott semmilyen végzetes meghibásodás nem történt a Hondával, és Alonso csupán tüntetőjelleggel parkolta le az autóját, amire a Sky Sports értesülései szerint a kétszeres bajnok célzott is a spanyol médiának nyilatkozva.
Miután az elmúlt hét fő rejtélyét szolgáltatta az eset, Szocsiba érkezve Alonso nem is kerülhette el, hogy válaszolnia kelljen a szándékos feladást firtató kérdésre.
„Motorprobléma volt” - utasította el a vádakat. „Elszállt a motorerő, ezért vissza kellett vennem és visszatértem a bokszba. A versenyt követő tesztet aztán ugyanazzal az autóval kezdte meg a csapat, ami akkor is csak két kört bírt ki, és a megbízhatósági gond csak az utolsó napra oldódott meg.”
Persze ez a fenti nyilatkozat sem feltétlenül hangzik olyan meggyőzőnek, hogy végleg gátat szabjon a spanyol különös ultimátumával kapcsolatos elméleteknek, de a hétvégi futamon jó eséllyel fény derülhet az igazságra, hiszen ha a McLarenje ismét az utolsó körökben romlana el, az már felettébb gyanús lenne.
Alonso mindazonáltal nem csak saját autójának megbízhatósága miatt aggódik, hiszen elmondása szerint azt is rossz látnia, hogy csapattársa, Stoffel Vandoorne első futamait mennyire megkeseríti a megbízhatóság hiánya. A belga már most, a szezon negyedik hétvégéjén kifogyott néhány büntetlenül felhasználható komponensből, így 15 rajthelyes büntetéssel vág neki az Orosz Nagydíj időmérőjének.
„Nagyon sajnálom őt, hiszen egy szuper versenyző, egy szupertehetség, de elég nehézkesen indul a Formula-1-es karrierje” - mutatott együttérzést Alonso. „Remélem, rámosolyog végre a szerencse, még úgy is, hogy a mezőny végéről kell rajtolnia. De hátha mindketten a pontszerző helyek közelében leszünk a verseny végére.”