DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Komoly akadályok Long Beach előtt

Nemrég pattant ki a pletyka, hogy a Formula-1 új vezetése Long Beachet szemelte ki az egyik új helyszínnek F1-es futam megrendezésére. Ennek megvalósulása azonban két igen nyomós érv miatt meglehetősen kicsi eséllyel bír.

A McLaren csapatigazgatója, Zak Brown szerint, ha a Liberty Media csoport képes is lesz új amerikai helyszíneket behozni a Formula-1-es versenynaptárba, az szinte biztosan nem a jelenlegi állapotában levő Long Beachen található aszfaltcsík lesz. Ennek komoly pénzügyi és gyakorlati nehézségei is lennének.

Korábban Long Beach hosszú évekig volt az F1-es körforgás része, az utolsó nagydíjat 1984-ben futották itt, utána csak az IndyCar szériára összpontosított a pálya, aminek egyébként 43 évnyi történelme van az autósportok terén. Az indycaros pilóták egyik kedvence a mai napig, bár vonalvezetése számos alkalommal változott meg az elmúlt évtizedekben. A Formula-1-es visszatéréssel kapcsolatban azonban Zak Brown meglehetősen szkeptikus.

Long Beach még a '80-as évek elején is rendezett F1-es futamot


„Hiába a pálya szép történelme, a pénzügyi háttér, amit jelenleg egy Formula-1-es verseny megrendezése megkíván véleményem szerint olyan komoly, amekkora összeget Long Beach nem szeretne megadni és nincs is felkészülve ilyen mértékű kiadásra, gondoljunk csak rögtön a rendezés jogának megszerzésére” – jelentette ki a McLaren csapatigazgatója.

„A másik igen praktikus akadály a pálya kialakítása. Nagyon komoly biztonsági előírásoknak kell manapság megfelelnie minden aszfaltcsíknak ahhoz, hogy azon F1-es futamot rendezhessenek, az FIA első osztályú besorolását kellene megszerezni hozzá. Ehhez hosszabb pályára, jóval több kifutózónára és jelentősen nagyobb paddock-ra és ehhez kapcsolódó komplexumokra lenne szükség. De mivel a pálya egy kikötő mellett található, a környező területeknél pedig jogi problémák léphetnének fel bármilyen bővítés esetén, így kimondottan nehéz lenne a komplexumok és a pálya fejlesztése” – folytatta okfejtését Zak Brown.

„Több tíz millió dollár kiadást jelentene ez az illetékeseknek és ez még csak az építkezés és fejlesztés. Erre rájönne még az F1-es jogok megszerzése, ami nagyságrendekkel több pénzt emésztene fel, mint az IndyCar esetében. Mindezek ismeretében úgy gondolom, egyelőre elég távol állunk attól, hogy Long Beach újra F1-es futamot rendezzen” – zárta nyilatkozatát a McLaren egyik főnöke.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: