DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Fontos kérdésekben dönthetnek ma az F1-ben

A Stratégiai Csoport hétfői ülésén több olyan téma is terítékre kerül, melyek a költségek csökkentését, az erőviszonyok kiegyenlítését és a biztonság fejlesztését hivatottak elősegíteni.

Nemrég beszámoltunk róla, hogy a Stratégiai Csoport tagjainak hétfői találkozóján várhatóan szóba kerül a Honda is, pontosabban az, hogy hogyan lehetne felzárkóztatni a japánokat a Mercedes, a Ferrari és a Renault szintjére. Emellett azonban több kérdésről is szó esik majd:

Erőforrások

A csapatok jelenleg négy darabot használhatnak minden egységből, a tervek szerint ezt a számot 2018-ra háromra csökkentik majd a költségek lejjebb tolása érdekében. A gyártóknak azonban több időt és energiát kell fordítaniuk megbízhatóbb alkatrészek gyártására és kipróbálására, amely egyértelműen többe kerül nekik. Ráadásul a jövő évi versenynaptár egészen biztos, hogy nem fog húsz versenynél kevesebbet tartalmazni, így valóban nehéz dolga lesz a csapatoknak, ha egy-egy egységnek nagyjából hét hétvégét kell kibírnia.

Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport szakírója úgy látja, hogy ezt a tervezetet valószínűleg nem fogják elfogadni a csapatok, szerinte sokkal nagyobb a valószínűsége annak, hogy a gyártók ötmillió euróra csökkentik az ügyfeleiknek eladott motorok árát.



Pilótafülke-védelem

A Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra előirányozta a halo bevezetését, de egyelőre nem lehet tudni, hogy valóban ez mutatkozik majd be, esetleg a tavaly leszavazott aeroscreen, vagy a nemrég bemutatott, „pajzs”-ra keresztelt megoldás. Az FIA közleménye szerint továbbra is az első ötlet tűnik a legmegvalósíthatóbbnak, de a Stratégiai Csoport tagjai egyetértenek abban, hogy a lehető legtöbb ideig kellene tesztelniük az eszközt annak bemutatásáig.

Rádiós szabályok feloldása

A jelenlei sportszabályzat szerint a pilótáknak egyedül és segítség nélkül kell vezetniük az autóikat, de a találkozón résztvevők valószínűleg rábólintanak arra, hogy a felvezető kör kezdetétől a verseny rajtáig terjedő időszakon kívül a mérnökök bármikor információval lássák el versenyzőiket. Ezzel párhuzamosan a kereskedelmi jogok tulajdonosa minden csapat kommunikációjához hozzáférhet majd attól a pillanattól kezdve, amikor az autók elhagyják a garázst.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: