DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Jöhet a megváltás Verstappenéknek?

Az idei év első három futama nem a Red Bullról szólt, de közeledik számukra a felemelkedés. Már Szocsiban is érkezhet egy fontos újítás, utána Barcelona és kicsit később Montreal is hoz egy óriási újdonságot.

A bikáknál az aerodinamika sem sikerült túl ütősre, a Renault erőforrás pedig több helyen is gyengére sikeredett. De már küszöbön a megoldás mindhárom összetevőre. A Spanyol Nagydíjra várja a Red Bull az alaposan átszabott autót, de előtte lehetőségük van a francia erőforrás MGU-K alkatrészének frissítésére is.

A Renault gyári csapata ugyanis már a heti bahreini tesztek során készül kipróbálni a „javított”, 2017-es változatot és Oroszországban már élesben is be akarják vetni. A szezon előtt Barcelonában ugyanis a tesztek során probléma adódott az említett egységgel több ízben is, így biztonsági okokból inkább a tavalyi variációt használták Ausztráliától kezdve.

Valóban az élre ugorhat a Red Bull a három újítással?


A probléma azonban, hogy mindhárom Renault-erőforrást használó csapatnál (Renault, Red Bull, Toro Rosso) öt kilós plusz súlyt jelentett a korábbi alkatrész használata, hozzá pedig még egy kilogramm extra a hűtéshez használt légtartály. A Renault vezérigazgatója, Cyril Abiteboul szerint a gyári istálló mindenképpen használja már a teszten az új variánst, a partnercsapatok pedig maguk dönthetik el, kipróbálják-e már most. Szerinte az új egység a motorerőt is növeli és az autó súlyelosztására is jótékony hatással lesz.

Ez már Szocsiban is éreztetheti hatását, majd egy futammal később a Red Bull új autója érkezik, Montrealban pedig a frissített, az ígéretek szerint jócskán erősebb Renault-erőforrás kerülhet bevetésre. A három Renault-s istálló, különösen a Red Bull tehát bizakodhat a következő hetekben ugrásszerű teljesítményjavulásban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: