DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Wehrleint csigolyatörés is hátráltatta balesete után

Ezt a részletet Toto Wolff árulta el: a Mercedes F1-es főnöke szerint a német egy ideig a nyakát sem tudta rendesen mozgatni. Ennek ellenére biztosra veszi, hogy Bahreinben már rajthoz áll.

Pascal Wehrlein vesszőfutása jelenti az egyik fő beszédtémát az elmúlt időszakban a Formula-1-es paddockban: a Mercedes protezsáltja még január közepén, a Miamiban rendezett Race of Champions elnevezésű eseményen szenvedett balesetet. Eleinte nem tűnt súlyosnak az eset, ám később emiatt ki kellett hagynia az első barcelonai tesztet, majd a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjtól is visszalépett a pénteki edzéseket követően.

Melbourne-ben a Ferrari tartalékversenyzője, Antonio Giovinazzi ülhetett Wehrlein Sauberjébe, majd miután kiderült, hogy a korábbi DTM-bajnok Sanghajban sem tud vezetni, sokakban felmerült, hogy többről van szó, mint hogy a német pilóta a balesete miatt nem tudott megfelelően edzeni és felkészülni az idényre, amely során az új autók valóban nagyobb fizikai kihívást jelentenek a versenyzők számára.

wehrlein-f1-melbourne-dppi



Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője most elárult néhány részletet versenyzője sérüléséről – pedig a Sauber a minap még úgy fogalmazott, hogy nem emiatt hiányzik a fiatal F1-es: „A baleset során Pascal kompressziós nyakcsigolyatörést szenvedett. Szerencséje volt, hogy nem szenvedett még ennél is súlyosabb sérülést” – nyilatkozta Kínában a német RTL kameráinak. „Néhány hétig nem is tudta mozgatni a nyakát, mivel rögzítőt viselt. Ez idő alatt nem tudott sokat edzeni, emiatt pedig nincs elég ereje az autó vezetéséhez” – magyarázta Wolff.

A csigolyasérülés valóban komolyabbnak hangzik, mint az eddigi információk, a csapatfőnök szerint azonban Bahreinben már ott lesz Wehrlein: „Bölcs döntés volt, hogy visszalépett az Ausztrál Nagydíjtól, amelyet Monishával és velem is átbeszélt előtte. Elfogadtuk és tiszteletben tartottuk ezt a döntését. A hét elején újra leültünk átbeszélni ezeket. Kötelezhettük volna arra, hogy ott legyen Kínában. Versenyezhetett volna, de szenvedett volna a jetlag miatt is, aztán mehetett volna tovább Bahreinbe, de ez nem lett volna megfelelő felkészülés utóbbira. Ezért inkább úgy határoztunk, hogy tíz napig edzhet tökéletes körülmények között, hogy visszanyerje azt a formát, amely szükséges ezeknek az autóknak a vezetéséhez, aztán Bahreinben már ereje teljében térhet vissza” – vélekedett Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: