DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Rosberg lökte le a lejtőn a Mercedest?

Bár Lewis Hamilton elhódította a pole-pozíciót Sanghajban, a Mercedes sportigazgatója nem érzi száz százalékosnak csapatát: szerinte Nico Rosberg visszavonulása után nagyon nehezen tudnak rátalálni a helyes útra.

A Mercedes egyik szeme sír, a másik pedig nevet: Ausztráliában és Kínában is elhozták a pole-pozíciót a riválisok elől Lewis Hamilton révén, Valtteri Bottas pedig mindkét időmérő edzésen harmadik lett. A melbourne-i futamon viszont stratégiai vereséget szenvedtek a Ferraritól, és ha normálisak lesznek a körülmények vasárnap, akkor hasonló forgatókönyv várható Sanghajban is. A tél folyamán az volt az általános vélekedés, hogy a Mercedes megőrzi egyértelmű fölényét, a Ferrari háza tájáról pedig folyamatosan negatív hírek érkeztek, így érthető, hogy némi csalódottság uralkodik Brackley-ben.

„Az egész tél nehéz volt, kezdve Nicóval” – utalt Rosberg visszavonulására Toto Wolff az Autosportnak. „Persze fel kell készülni a változásokra, de ha az hirtelen történik, nem könnyű, és ez így volt a tél végéig. Hogy milyen messze vagyunk a szükséges teljesítménytől? Nem akarok számokat mondani” – mondta az osztrák, majd kitért a Ferrarira is.



„Az autójuk attól a pillanattól kezdve, hogy pályára gördült Barcelonában, versenyképesnek mutatkozott, és a gumikat is helyesen kezelte. Néhány akadály gördült elénk teljesítmény terén, és nem volt könnyű megtalálnunk a megfelelő tartományt. Izgalmas, hogy hogyan tudnánk még jobbak lenni, és még jobban munkára fogni az abroncsokat. Minden bonyolultabbá vált a Ferrarival azért, ahol vannak, a sportágnak viszont erre van szüksége, és felkészültünk a kihívásra.”

Wolff nagyon komolyan veszi a Ferrari jelentette fenyegetést, de úgy véli, a fejlesztési versenynek köszönhetően ide-oda fog ugrálni a mérleg nyelve a két csapat között. „Kivételes munkát végeztek, amit nem árt komolyan venni” – mondta az osztrák. „Gyorsak voltak Melbourne-ben, és itt is azok, ezért egyértelműen kezdenek kirajzolódni az erőviszonyok.”

„Bár még itt nem versenyeztünk, Ferrari-Mercedes csata várható, mögöttünk pedig elég nagy űr tátong. De ez csak erre a pillanatra vonatkozik, két hónap múlva teljesen más lehet a helyzet. Az új szabályokkal sokkal meredekebb a fejlesztési görbe, mint egy átlagos szezonban, ahol egy-másfél másodpercet találsz, most viszont ez több lehet majd. Könnyen lehet, hogy más csapatok, vagy még többen fognak harcolni az élen, mint most” – tette hozzá Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: