Az ausztrálok négyszeres futamgyőztes pilótája véleménye szerint a hátsó tapadás hiányával magyarázható a Red Bull csalódást keltő teljesítménye a nagy rivális Ferrarihoz és Mercedeshez képest.
Bár Ricciardo versenyét már a rajt előtt keresztbehúzta egy elektromos hiba már a rajtrácsra való felállás közben, amit nem is sikerült teljesen megjavítani a start pillanatáig, így több, mint egy körös hátránnyal tudott csak nekiindulni az ausztrál. Az elmúlt napokban azonban érdekes dolgokra jött rá, mialatt a Ferrari és a Mercedes fedélzeti kamerás felvételeit nézegette az Ausztrál Nagydíjról.
„Ebben a pillanatban elégtelen a hátsó tapadásunk, magyarul a leszorítóerő. Hogy őszinte legyek, nem tudom, hogy ez azért van-e, mert eleve nincs túl sok a tervezésünk miatt, vagy azért, mert nem a legjobban állítottuk be az autóinkat. De azt tisztán érzem, hogy nem hozzuk ki a legtöbbet a leszorítóerőből” – világított rá Daniel Ricciardo.
„Melbourne-i fedélzeti kamerás felvételeket nézegettem a Ferraritól és a Mercedestől és láthatóan jóval jobb a hátsó tapadásuk, mint a miénk. Véleményem szerint még nem értjük elég jól a csomagunkat és nem tudjuk belőle a legtöbbet kihozni. Max és én is úgy éreztük, ahogy megnéztük a Ferrari és Mercedes autók felvételeit, hogy nem tudjuk annyira támadni a kanyarokat. A magas sebességű kanyaroknál is ugyanez van. Megnéztem Kimi egyik belső kamerás felvételét még a tesztelésekről, a hármas kanyart ő is teljes gázon vette úgy, hogy még csak nem is használta a teljes pályaszélességet. Ez aztán a leszorítóerő!” – elemezte a helyzetet Ricciardo, aki hozzátette, hogy ezen a területen kell nagyon sokat dolgozniuk még.