Nagyon sokat vártunk már az idei első Formula-1-es hétvégére és bár az előzések hiánya kisebb csalódást okozott a legtöbb szurkolónak, érdekességből így sem volt hiány Melbournbe-ben - és itt nem csak Sebastian Vettel győzelmét említhetjük. Nézzünk bele kicsit abba, hogy hogyan alakultak a csapaton belüli csaták az idénnyitón.
A Mercedesnél a szabadedzések során látott félmásodperces Hamilton-fór először a harmadik gyakorlásra eltűnt, majd az időmérőn végül három tized lett belőle - a Q1-ben ez még ennél is több volt, a Q2-ben viszont Bottas nyert négy századdal, aztán amikor számított, visszatért a brit előnye. A versenyen ez már kevésbé volt meg, Hamilton az ultralágyakat nyüstölte, ekkor gyorsabb volt csapattársánál, a lágyakkal viszont már inkább Bottas felé billent a mérleg nyelve - végül nagyon szoros lett köztük a befutó és azt sem zárhatjuk ki, hogy Bottast kicsit viszafogták első mercedeses futama végén...
A Ferrarinál nem volt kérdés, ők mélyről indultak a szabadedzések során, aztán Vettel fokozatosan talált nagyon komoly tizedeket, míg az időmérőn három tizeden belülre került Hamiltonhoz képest - a versenyen aztán gyakorlatilag ő volt a leggyorsabb és a legkiegyensúlyozottabb, így kis szerencsével be is húzta a győzelmet. Raikkönenhez képest a Q1-ben és a Q2-ben sem volt igazán gyorsabb, aztán a Q3-ban hirtelen fél másodperccel meglépett, nagyon sima lett köztük innentől a csata.
A Red Bullnál Ricciardo több tizeddel gyorsabb volt a szabadedzések során, de ez az időmérőre eltűnt, a Q1-ben Verstappen nyert, a Q2-ben egált mentek, a Q3-ban pedig az ausztrál hibázott, ezzel mögötte érkező csapattársa körét is elrontotta - a versenyen nem igazán lehetett összemérni őket.
A Williamsnél Lance Stroll egyelőre nem vezetett túl jól, a tapasztalatlan újonc a szabadedzések során is végig lassabb volt Felipe Massánál, aztán az időmérőn a Q1-ben bő két másodperc volt köztük a különbség - Massa ott tolongott az élmezőnyben, akkor éppen Vettel előtt, míg Stroll csak Jolyon Palmert tudta megverni. A kanadai a versenyen is nagyon sok apró hibát követett el, elsőre sok volt neki a megerősödött Formula-1.
A Force Indiánál sem Perez, sem Ocon nem jutott be a Q3-ba, a Q2-ben viszont tetemes, öt tizedmásodperces előnyben volt a mexikói - és ez már Ocon javulásának volt köszönhető, a Q1-ben egy másodperc volt köztük. A másodéves fiatal a szabadedzések során sem járt fél másodpercen belül csapattársához képest, majd a versenyen is csak a McLarennek köszönheti a pontszerzését - utóbbinak örülhet, összességében viszont elég rendesen kikapott Pereztől.
Nem volt ilyen egyértelmű a meccs a Toro Rossónál, ahol nagyon szoros csatákat vívott Sainz és Kvjat a hétvége elejétől kezdve - kicsit azért a spanyol volt "felül", de ez a Q3-ban például három századmásodpercben nyilvánult meg. Az látszik, hogy a Toro nagyon gyors, stabilan ott voltak a pontszerzők között és a versenyen is nyolcadik-kilencedikként zártak - Kvjat eltérő taktikát választott, amellyel végül nem tudott Sainz elé kerülni.
Nem villogott a Renault, de csapaton belül nagyon dominált Nico Hülkenberg: amíg ő a tizedik hely környékén mozgott az első szabadedzéstől kezdve, Palmer azért küzdött, hogy ne legyen utolsó. A brit pénteken meg is törte az autót, de végig fényévekre, egy másodpercnél is jóval messzebb volt csapattársától, ő lett a leglassabb a mezőnyben, míg Hülkenberg 12.-ként zárt - egy tizeden belül volt neki a Q3, Perez és Sainz is épphogy csak megverte. Érdekes volt a csatája eddigi csapattársával, a mexikói ugyanazt a tempót hozta szinte végig a Force Indiával, mint a német a Renault-val, a Q2-ben és a versenyen viszont végül Perez örülhetett - Hulk végül nem bírt Oconnal, így lemaradt a pontszerzésről.
Nagy volt a szórás a Haasnál is, márpedig ha Kevin Magnussen idén is kikap csapattársától (tavaly év végén már Palmernél is lassabb volt...), akkor könnyen lehet, hogy hamar véget ér F1-es pályafutása. Amíg Grosjean rendkívül meggyőző teljesítménnyel stabilan ott volt a legjobb tízben és végül a hatodik helyről rajtolhatott legjobb "középcsapatos" pilótaként, addig Magnussen csak a harmadik szabadedzésen volt egy másodpercen belül hozzá képest - a Q1-ben 1,4 másodperc volt a dán hátránya. Náluk nyilván akadnak még technikai gondok, de Magnussen már nem újonc, kérdés, hogy mennyire tud felzárkózni a későbbi futamokon.
Következik a McLaren, ahol a csapat bevallása szerint Fernando Alonso "emberfeletti" teljesítményt nyújtott és valóban jól meg is verte hivatalosan nem, de valójában újonc csapattársát. A Q1-ben például nyolc tized volt a spanyol előnye, amellyel ő éppen bejutott az időmérő következő szakaszába, pedig Vandoorne addig folyamatosan javult a szabadedzések során - a versenyen is Alonso remekelt, a belga pedig ugyan összességében nem ment rosszul, de egyelőre nem tudta megszorítani a kétszeres világbajnokot.
Végül jöjjön a Sauber, ahol a jó pár "magabiztos" nyilatkozatot adó Marcus Ericsson nehezen tudta legyűrni az F1-ben debütáló Antonio Giovinazit, ráadásul az olasz nagyon későn tudta meg, hogy teljesítenie kell, klasszikus beugróként szerepelt. Pénteken Wehrleinnál egyébként még stabilan gyorsabb volt Ericsson, majd a harmadik gyakorláson Giovinazzi szinte ugyanazt hozta első beleülésre, mint a német, majd az időmérőn óriási csatában, két tizeddel kapott ki jóval rutinosabb csapattársától. A versenyen is remekül ment, elsőre ez a teljesítmény, több mint, biztató volt a Ferrari tartalékjától.