Azzal, hogy Vandoorne meglátta a kockás zászlót – bár az utolsó, 13. hely lett az övé – szinte túlteljesítette a McLarennel kapcsolatos (nem túl nagy) várakozásokat az első versenyre. Ez volt az egyetlen, amire büszkék lehettek a wokingiak, mivel a tesztelés során 15 kört sem tudtak megtenni egyhuzamban meghibásodás nélkül a japán erőforrással. A tempó azonban aggasztóan kicsi, a köridők átlagosan három másodperccel maradnak el a közvetlen élmezőnytől, amit ledolgozni óriási idő lesz, ha egyáltalán sikerül.
„A csomagunk valóban nem versenyképes. Ha három másodperccel maradsz el körönként, az nem jelent élvezetet, mivel nem tudsz igazából versenyezni. Többé-kevésbé teljesen utolsók vagyunk. Kínára és Bahreinre kapunk új alkatrészeket. Próbálunk fejlődni, de tudjuk, hogy ehhez bizony idő kell. A következő versenyek hasonlóan nehezek lesznek” – jósolt nem túl pozitívan a közeli jövőre a belga pilóta.
Vandoorne számára még az a dicsőség sem volt lehetséges, hogy csapattársánál, Fernando Alonsónál gyorsabb lett volna. „Abban a helyzetben, ahol vagyunk, nem igazán fontos a köridőket nézegetni még. Különösen úgy, hogy Fernando harcban volt szinte a teljes verseny alatt, én pedig nagyjából végig egyedül futottam a köreimet” – zárta nyilatkozatát Stoffel Vandoorne, aki nyilván jóval szebb évadnyitóról álmodott. Nagyon sok munka áll még a McLaren-Honda előtt.