DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Renault stabilan a középmezőnyben - most még pont nélkül

A Renault gyári csapata vegyes érzelmekkel fejezte be az idény első versenyét Melbourne-ben, de abban egyetértenek, hogy az autó remek alapokkal rendelkezik a későbbi jobb eredményekhez.

Nico Hülkenberg a 11. rajtkockából startolhatott (Ricciardo kiválásával) és ugyan végig versenyben volt a pontszerző helyekért, végül kevéssel lemaradt róla. A hármas csatát viszont élvezte a McLaren és a Force India ellen. Jolyon Palmer versenye közel sem volt jó, a 19. rajtkockából rajtolva ugyan feljött néhány pozíciót, de végül egy fékhiba még a verseny első felében a verseny feladására kényszerítette.

„Az évadnyitó megmutatta, hogy valóban stabilan a középmezőnyben versenyzünk és joggal várhatjuk a további fejlődést. Az első köröm nem sikerült túl jól, a 13-as kanyarban kívülről próbáltam előzni Kvjatot, aki kicsit kiszorított engem a pályáról, így Alonsóval szemben vesztettem egy helyet. Utána már nem igazán tudtam mit tenni, annak ellenére, hogy jóval gyorsabb voltam, az előzésre nem volt esélyem. Az utolsó etapom kiválóra sikeredett az ultralágy gumikon, az autóm egyre jobb lett, de sajnos nem sikerült végül pozíciót nyernem. A csatározásom Oconnal és Alonsóval nagy móka volt. Dupla szélárnyékom volt mögöttük, mindent rátekertem, hogy előzni tudjak. Nagyon látványos volt, biztosan kívülről is jól nézett ki” – elemezte versenyét Nico Hülkenberg, aki csak kevéssel csúszott le a pontszerzésről.

A Renault még nem lett pontszerző, de Hülkenberg közel volt ehhez


„Egész jól haladtam a versenyen, a rajtnál nyertem néhány helyezést annak ellenére, hogy a legkeményebb gumin indultam. A tempóm kimondottan jó volt, láttam Nicót és Estebant magam előtt. Sajnos a fékjeim akadozni kezdtek a 14-es kanyarban. Akkor még reméltük, hogy ez csak egy múló hiba, de újra megtörtént, így nem láttunk más megoldást, mint feladnom a versenyt. Nem így szerettem volna kezdeni a szezont, de levonjuk a tanulságokat és máris Kínára tekintünk előre” – nyilatkozta némileg szomorúan Jolyon Palmer.

Cyril Abiteboul Renault-vezérigazgató szerint sok tanulsága volt ennek a hétvégének. Szerinte látható, hogy még nem annyira felkészültek, mint az ellenfelek és hogy a szezon előtti teszteken és a szabadedzéseken elveszett idő miatt szenvedtek ma. Javulniuk kell a rajtoknál, a stratégiában, a bokszkiállásoknál és az autóik beállításánál. Minden időmérőn a Q3-ért szeretnének harcolni és másnap a pontokért menni. Sanghajig mindenképpen szeretnének javítani a megbízhatóságon is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: