A továbbra is kellemes, napos időben zajló eseményeket szombaton a Ferrari kezdte a legnagyobb lendülettel, akik a paddockban hallható hírek szerint pénteken elektronikai gondok miatt még szándékosan visszafogott teljesítménnyel rukkoltak elő, most viszont már mindenféle fennakadás nélkül körözhettek, és miután pilótáik végig az ultralágy gumikat viselték, Sebastian Vettel kellően erős tempót tudott diktálni ahhoz, hogy a Mercedes párosa se érjen a nyomába.
A Ferrari már korán az élre állt Vettellel, Raikkönen oldalán azonban volt némi kezdeti fennakadás, hiszen egy lassú defekt hátráltatta. A két Mercedes csak az edzés végére rakatta fel az ultralágyakat, és csak Raikkönen idejét tudták felülmúlni, Vettelé már elérhetetlen maradt számukra, noha Lewis Hamilton köre nem lett tökéletes, aki így csapattársától is elmaradt pár ezreddel.
Vettel ekkor még többet tudott faragni saját legjobbján, és végül 1:23,380-nal zárt az élen, ami a Melbourne-ben valaha futott leggyorsabb köridő. A német saját 2011-es, 1:23,5-ös pole-körének eredményét múlta felül, és minden bizonnyal a mostani időmérőn tovább farag majd ezen az élmezőny. A negyedikként végző Raikkönen mögött igen színes lett az üldözőboly, Hülkenberg, Ricciardo, Grosjean és Sainz révén egy Renault, egy Red Bull, egy Haas és egy Toro Rosso követi őket a legközelebbről.
Az edzés a tervezettnél korábban véget ért, miután Lance Stroll pár perccel az egy óra letelte előtt a falnak ütközött a 10-es kanyar előtti gyors szakaszon a Williamsszel, az emiatt előkerült piros zászlókat pedig már egyből a kockás váltotta fel.
A reggel fontos híre volt, hogy Pascal Wehrlein edzettségi problémák miatt nem tudja folytatni a hétvégét, a helyére a Sauberbe beült Antonio Giovinazzinak így gyorsan kell belerázódnia a körülményekbe a számára ismeretlen pályán. Az olasz 18 megtett körrel az utolsó helyen zárt, egy másodperccel elmaradva csapattársa, Marcus Ericsson mögött.