DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ezért nem tiltották be a cápauszonyokat

Rengeteg szurkolóban nemtetszést váltott ki az idén visszatérő elem az autókon, ezért néhány csapat a betiltásuk mellett lett volna – Niki Lauda elárulta, miért született ezzel ellentétes döntés.

A 2017-es szezon előtti komoly szabályváltozásoktól azt várták a döntéshozók, hogy a szélesebb gumiknak és autóknak, valamint a laposabb hátsó légterelőknek köszönhetően vonzóbbá és dögösebbé válnak a Formula-1-es autók a nézők számára, így nagy várakozás előzte meg a februári bemutatókat.

Bár a fentiek valóban látványosabbá tették a gépeket, az összképet valamelyest rontotta, hogy a legtöbb autón ismét megjelentek a néhány éve már látott cápauszonyok, amelyek a legtöbb szurkoló szemében inkább csak elcsúfítják az F1-esek kinézetét – ráadásul a teszteken már az úgynevezett T-szárnyak is felbukkantak.

ferrari-capauszony-barcelona-teszt-dppi



A nézői reakciókat látva néhány csapat, így például a Red Bull is azért érvelt, hogy tiltsák be a cápauszonyokat, ám végül nem meglepő módon ezzel ellentétes döntés született a Stratégiai Csoport egyeztetései során. Niki Lauda, a Mercedes vezérkarának tagja a tőle megszokott őszinteséggel és nyíltsággal beszélt arról, miért nem valósulhatott meg a betiltás – igaz, szavai arról árulkodnak, hogy a címvédő egylet is a cápauszonyok eltörlésének pártján állt:

„Rengeteget beszéltünk a cápauszonyokról a Stratégiai Csoport ülésén. De a többi csapat azt mondta, hogy szponzorokat tudnak elhelyezni rajtuk, ezért végül megmaradtak” – nyilatkozta az ORF-nek a korábbi háromszoros világbajnok, rámutatva egyúttal az F1 működésének visszásságaira is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: