DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

McLaren: A Mercedesszel ismét nyerni tudnánk

A wokingi alakulat harmadik évét kezdi meg a Honda erőforrásaival, és az előzetes jelek alapján hasonlóan küzdelmes szezonra kell számítaniuk, mint 2015-ben és 2016-ban.

A Mercedes már 2010-ben gyári erőkkel tért vissza a Forma-1-be, mégis három évet kellett várniuk arra, hogy le tudják győzni a szintén a csillagos motorokkal versenyző McLarent a konstruktőrök között. A tévútra jutott wokingi gárda már 2013-ban tudta, hogy csak másodhegedűs lehet a brackley-iek mögött, de a hibrid éra kezdetén, 2014-ben még a gyártó V6-os erőforrásait használták. Sajnos a bivalyerős motorral sem jutottak sokra, legjobb eredményük Kevin Magnussen második helye lett Melbourne-ben, ráadásul a szezonban már nem is látták többé a dobogót.



A McLaren már 2013 derekán bejelentette, hogy 2015-től Hondára vált, és csaknem két évtizedes partnerség után megválik a Mercedestől, melynek segítségével egy konstruktőri, és három egyéni világbajnoki címet sikerült szerezniük. A csapat azt remélte a Hondától, hogy visszatér Ayrton Senna és Alain Prost egykori dicső korszaka, ám nem is tévedhettek volna ennél nagyobbat. A fejlesztési lemaradásban lévő japán gyártóval az oldalukon katasztrofális teljesítményt nyújtottak, és a kilencedik pozícióig csúsztak vissza az erősorrendben, annak ellenére, hogy a mezőny kevés igazán eredményes pilótájából kettő (Fernando Alonso és Jenson Button) is náluk versenyzett.

A helyzet annyiban javult 2016-ra, hogy a kevesebb megbízhatósági hiba és a jobb teljesítmény következtében három helyet előre tudtak lépni a ranglétrán, a Honda pedig lapot húzott a 19-re, és a radikálisan áttervezte erőforrását az idei szezonra. Az aerodinamikai változásokkal megspékelve mindenki azt remélte a Woking-Sakura tengelyen, hogy a McLaren-Honda újra ütőképes kombináció lesz, ám sajnos az előzetes várakozások ismét hamisnak bizonyultak.

A csapat autója, a MCL32-es számtalan kisebb-nagyobb meghibásodástól szenvedett az előszezoni tesztek során, ezért a legkevesebb kilométerre volt képes, és tempó tekintetében is csak a mezőny utolsó harmadában tanyázott Barcelonában. A spanyol AS című lap riportere megkérdezte Eric Boulliert, a McLaren versenyigazgatóját, hogy ha még mindig a Mercedes erőforrásait használnák, akkor visszatérhetnének-e győztesek közé, a francia pedig így válaszolt: „Úgy vélem igen” – mondta a korábban Alonso megtartásáról is beszélő Boullier, majd amikor riporter azon erősködött, hogy 2017-re gondolt, ezt mondta: „Igen, ismét nyerni tudnánk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: