DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

A Honda az első futamig megoldja a megbízhatósági gondokat

Végre egy jobb hír a McLaren csapat háza tájáról, a Honda ugyanis magabiztos abban a tekintetben, hogy legalább a megbízhatósági gondokat megoldják Melbourne-ig. Ellenben a teljesítmény növelésére még bizony várni kell.

Teljesen új koncepciójú motort építettek a japánok az idei évadra, nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy a lehető legnagyobbat lépjenek előre. A szezon eleji tesztek során azonban rettentően sok problémával találták szembe magukat, emiatt az autót sem tudták megfelelően felkészíteni, mivel állandóan motorhibák sújtották őket.

Az erőforrás óriási csalódást okozott eddig, főleg ha a japánok riválisainak eredményeit nézzük. A McLaren messze a legkevesebb tesztkilométert teljesítette a nyolc napos gyakorlás során. A Honda F1 projektjének vezetője, Yusuke Hasegawa azonban biztos abban, hogy már az első futamra is jóval megbízhatóbbá teszik az erőforrást.

Alonso szerint a McLaren egyedüli gondja az erőforrás


„A legnagyobb csalódást a motor teljesítménye okozta, egyszerűen nem elég erős, nem veszi fel a harcot a többi erőforrással” – nyilatkozta Hasegawa a Racer kérdésére. „Véleményem szerint a megbízhatósági problémákkal megbirkózunk Ausztráliáig. Méréseket végeztünk a probléma ismeretében és a megbízhatóság rendben lesz addigra” – ígérte a japán motorgyártó F1-es vezetője.

„De mivel csak két hét van a szezonkezdésig, nagyon nehéz feladat több erőt kisajtolni a motorból, a teljesítmény el fog maradni. A koncepcióban azonban töretlenül bízunk és hisszük, hogy jó úton járunk és néhány futamot követően rengeteg újítással jelentkezünk majd, ami jelentősen növeli majd az erőforrás teljesítményét” – mondta bizakodóan Hasegawa.

Tekintve, hogy a Honda az elmúlt két szezonban is meglehetősen kevés kilométert tudott megtenni a szezon eleji teszteken, a japán projektvezető szerint könnyebben és gyorsabban reagálnak az ilyen jellegű gondokra, mint amivel most is küzdenek. Szerinte ezek a tapasztalatok is segítenek megoldani a mostani helyzetet.

Vandoorne egyelőre bizakodóbb

A McLaren mindössze 425 kört tudott tesztelni nyolc nap leforgása alatt, ez 159 kör lemaradást jelent a második legkevesebb kört futó Toro Rossohoz képest. A legtöbbet futó Mercedesszel szemben pedig még szembeszökőbb az eltérés, az Ezüst Nyíl 1096 megtett körének ez mindössze 39%-a…

Hasegawa kiemelte, hogy Melbourne-re egészen biztosan megbízhatóbb lesz a motor, bár hozzátette, hogy a megbízhatóság önmagában nem teszi majd boldoggá a pilótákat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: