DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Bírják-e a nyomást a Pirelli abroncsai?

A barcelonai teszt legnagyobb kérdése az volt, hogy az olaszok termékei ki fogják-e bírni az új F1-es autók jelentette terhelést, a Pirelli szakembere viszont nagyon pozitívan vélekedett az első napok tapasztalatairól.

Bár a Pirelli már tavaly nyár óta tesztelte idei specifikációjú abroncsait átalakított aerodinamikájú 2015-ös autókkal, még néhány nappal ezelőttig sem lehetett tudni, hogy azok vajon kibírják-e a gyorsabb autók jelentette terhelést. A barcelonai gyakorlás első három napja során sem a pilóták, sem pedig a csapatok nem panaszkodtak a gumikra, sőt, az előzetes várakozásoknak megfelelően meg is dicsérték őket, hiszen az olaszok műhelyében sokkal tartósabb és kevésbé elhasználódó gumikat terveztek 2017-re, megfelelve a versenyzők kívánalmainak.



„Húsz kört vezettem a lágy gumikon, és húsz körig képes voltam a maximumot nyújtani velük” – nyilatkozta Felipe Massa az abroncsok élettartamáról az Auto Motor und Sportnak. Az első tesztköröktől kissé tartó, és szimulációval 20%-os lemaradásban lévő Pirelli szakembere, Mario Isola is megerősítette a brazil szavait, így pedig megbizonyosodhatunk arról, hogy az olaszok valóban remek munkát végeztek az elmúlt hónapok során. „Tavaly senki sem tudott húsz kört futni a lágy gumikkal Barcelonában, mert 4-5 másodpercet is veszített volna vele. Most ugyanez az érték egy-másfél másodpercre csökkent.”

Nem mindenki örül azonban, a tartósabb abroncsok ugyanis több egykiállásos versenyt eredményezhetnek, ráadásul néhány pilóta arra panaszkodott, hogy a szélesebb gumik miatt nehezebb volt követniük az előtte haladókat. „Úgy alkottuk meg termékeinket, ahogyan kérték tőlünk. Ha valóban ezért lesznek unalmasak a versenyek, készen állunk arra, hogy 2018-ra ismét változtassunk a koncepciónkon” – tette hozzá az olasz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: