DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mégis több előzés lesz 2017-ben?

A sokak által pokolba kívánt, előzéseket segítő DRS Kevin Magnussen szerint sokkal fontosabb lesz 2017-ben, mint eddig, és a negatív szólamok ellenére úgy véli, a versenyzés minőségére is jobb hatással lehet az F1-ben.

A sportágban 2011-ben bemutatott, légellenállás-csökkentő rendszer, a DRS az elmúlt években negatív hírnevet harcolt ki magának, ugyanis egyszerű helycserékké degradálta az előzéseket. Nem véletlenül vélik úgy az F1-ben, hogy ez így túlságosan mesterkélt, amelyre válaszul a széria sportszakmáért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn azt mondta, hogy a közeljövőben szeretnék kukázni a megoldást.



Az elmúlt hetekben több szakember is úgy vélekedett, hogy a 2017-es szabályváltozások ellenkező hatást érnek el, és rosszabb lesz a versenyzés, a Haashoz igazoló Kevin Magnussen szerint azonban izgalmas lesz az F1 idén, méghozzá – ki nem találnák – a DRS miatt. „A DRS-nek sokkal nagyobb lesz a hatása ebben az évben, a megnövelt leszorítóerőnek, és a hátsó szárnyra érkező nagyobb ellenállásnak köszönhetően” – nyilatkozta a dán az Autosportnak. „Ha kinyitod a DRS-t, előnybe kerülhetsz az előtted haladóhoz képest, így van értelme annak, hogy jobb versenyzést várjunk. A nagyobb leszorítóerő miatt azt várjuk, hogy rosszabb lesz az F1, de várjuk ki a végét.”

Magnussen már nagyon várja, hogy az új érában versenyezhessen, hiszen a pilóták várhatóan sokkal keményebben nyomhatják a gázpedált, mint eddig. „Nagyon izgatott vagyok, hiszen a gyorsabb autók csak jót jelentenek nekünk” – mondta a Haas-pilóta. „Gyorsak akarunk lenni, és a határon szeretnénk autózni. A legutóbbi generációs autóknak alacsony volt a tapadása, az erő ezzel szemben viszont nagyon nagy. Már attól a pillanattól kezdve a határon voltál, ahogy elhagytad a bokszutcát. Sokkal jobb lesz, hogy nagyobb kihívást jelent majd a vezetés, mert eddig csak kompromisszumokra kellett törekedni a gumik, vagy éppen az aerodinamika terén. Remélem, ezentúl sokkal nehezebb lesz megtalálni a határt.”

A pilóták a tél folyamán állandóan azon dolgoztak, hogy erősebbek legyenek, és megfeleljünk a kihívásoknak. „El kell ismernem, hogy nagyon kemény lesz vezetni az új autókat” – mondta Magnussen. „Nagy a motiváció a kemény edzésre, hiszen úgy érzem, sok minden fog múlni ezen. Az edzés nem csak annyiból áll, hogy két órát kerékpározol, vagy használod a taposógépet, hanem nagyon kemény, koncentrált gyakorlásról van szó, melyet élvezek.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: