DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Így dolgozna Brawn az előzéseken

Örökös téma az F1-ben az előzések mennyiség és minősége, sokan úgy vélik, az idei évben még nehezebb lesz a helyzet ezen a téren. Ross Brawnnak azonban vannak ötletei arra nézve, hogyan lehetne kihúzni a sportág méregfogát.

A 2017-es, aerodinamikai szabályváltozásoktól mindenki azt várja, hogy jobb lesz a show, ám mérnökök és pilóták is úgy vélekednek, hogy éppen ennek ellenkezője fog történni az előttünk álló szezonban. A Forma-1 sportszakmáért felelős ügyvezető igazgatója, Ross Brawn nagy kihívás előtt áll, hiszen úgy kell a sportág vonatkozó jövőjéről beszélnie, hogy az új autók csak egy hónappal később fognak pályára gördülni, mindenesetre vannak rövid távú elképzelései is, például a DRS megszüntetése. „Nem tudom, hogy mi lehetne erre az igazi megoldás” – nyilatkozta Brawn az ESPN-nek.



„Az első, amit tenni szeretnénk, hogy a FOM-on belül kapacitásunk legyen arra, hogy tanulmányozzuk a helyzetet. A FOM erre soha nem volt képes, hiszen mindig mások javaslatait kellett elfogadnia. Persze az FIA már próbálkozott valamivel, én viszont szeretném felállítani szakértők egy kis csoportját, hogy elmélyedjen a problémákban, és előálljon a megfelelő megoldással. Együtt kell dolgoznunk az FIA-val, és a csapatokkal is, de a saját tudásunkat is bele kell tennünk. Nem tudom, hogy ez mivé fogja kiforrni magát, hiszen van egy határ azt illetően, hogy mit csinálhatunk majd.”

Brawn nyilatkozatában visszhangozta korábbi szavait is: „Hogy őszinte legyek, nem rajongok a DRS iránt. Mesterségesen oldott meg egy problémát, amit valójában nem is kellett volna. Az előzéseknek elveszett a lényege, hiszen nem látunk valódi manővereket, hiszen csak elég egy gombot megnyomni ahhoz, hogy elmenj a másik mellett. Már szinte nem is tudunk minőségi előzést mondani, mert mind gombokkal van irányítva, persze néhol láthatunk még remekül kivitelezett manővereket, mert tudjuk, hogy nem DRS segítségével vitték véghez. Azt szeretném, hogy mindenki beszálljon a témába, és egyótt találjunk megoldást, ami alapvető, hiszen az egész az aerodinamika és a mechanikai tapadás arányától függ.”

„Már ültem mindkét oldalon, és el kell mondjam, hogy az aerodinamikai kialakítás nagyon fontos külcsíny szempontjából. Ha folytatod a szélcsatorna-progamodat, és egyre magasabb számokat kapsz, akkor tudod, hogy egyre gyorsabb leszel majd. Ez függőséget okoz, az emberek pedig nem akarják könnyen feladni. Mindenki ugyanazt mondja már régóta, de soha nem sikerült felvennünk a kesztyűt igazán” – tette hozzá a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: