A Lotus istálló 2015 végén omlott össze végleg és 2016-ban már ismét átvette a csapatot a Renault - a franciák azóta is folyamatosan arról beszélnek, hogy szinte a nulláról kellett mindent újrakezdeniük, felépíteniük. Ez tovább tartott, mint gondolták, de a Lotus részéről továbbra sem úgy tekintenek magukra, mint bukott csapatra.
"A Lotusnál töltött idő nem volt kudarc. Úgy vettük át a csapatot, hogy elköltöttünk negyven millió eurót az adósság rendezésére és megmentettük 450 ember állását. Az istállónak akkor nem voltak szponzorai, de mi jó párral szerződést kötöttünk. De amikor elértünk egy operációs egyensúlyt, a költségek hirtelen megugrottak és a szponzorok távoztak. Be is zárhattunk volna, de inkább eladtuk az egészet, hogy megmentsük az emberek állását" - magyarázta Gerard Lopez, a volt csapatfőnök.
"Semmiféle tartozásunk nem volt a beszállítók felé, amikor átadtuk a csapatot a Renault-nak. Volt 130 millió tartozás, de a részvényesek felé" - tette hozzá. A Lotus hozta vissza a Formula-1-be Kimi Raikkönent és nagyban támogatták Romain Grosjean karrierjét is, ám a költségeket nem bírták el, így végül 2015 végén nem maradt más megoldás, mint az eladás.