DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

A Pirelli is izgatottan várja az idei szezont

Az F1 hivatalos abroncsbeszállítója egyelőre átmeneti autókkal tudta tesztelni az idei évre tervezett termékeit, ezért nem meglepő, ha ők is kezüket dörzsölgetik az első tesztek közeledtével.

Amíg néhány évvel ezelőtt bevett szokás volt, hogy a csapatok már januárban bemutatták és pályára is vitték aktuális modelljeiket, az első 2017-es gyakorlásra majdnem két hónapot kell várnunk, először ugyanis február 27-én gördülnek pályára a csapatok vadonatúj autói. Az aerodinamikai változások és a gumik méretének növelése szemet gyönyörködtetőbb gépeket szülhet, az azonban még hatalmas kérdőjel, hogy az abroncsok milyen teljesítményre lesznek képesek az előttünk álló tesztek és futamok során. A Pirelli 2016-ban 24 napon keresztül 96 féle keveréket próbált ki, ám csak szimulálni tudták az idei szezonban mérhető adatokat, a Mercedes, a Red Bull, valamint a Ferrari 2015-os gépeinek módosított változatával.



„Úgy vélem, hogy az új aerodinamikai csomagokkal az autók a terveknek megfelelően alacsonyak és szélesek, de a kinézetük csak egy dolog” – nyilatkozta a gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery a GPUpdate.net-nek. „Meg kell bizonyosodnunk arról, hogy az abroncsok megfelelően fognak teljesíteni. Persze teszteltük őket az átmeneti autókon, ami fantasztikus, de a terhelés szimulálásánál még mindig hiányzott körülbelül 20%. Izgatottan várjuk, hogy az új autók mire lesznek képesek, összehasonlítva a teszteken kapott adatokkal. Vajon egybevágnak majd? Esteleg kevesebb, vagy több lesz a leszorítóerő? Most az a feladatunk, hogy megértsük, hogy a remek mérnökökkel teli csapatok milyen kihívást fognak elénk állítani.”

A Pirelli is azok között volt, akik melegebb éghajlaton, például egy Bahreinben rendezett tesztet szorgalmaztak, de szezon előtt csak kétszer négy nap fog a csapatok és a gumigyártó rendelkezésére állni a spanyolországi Barcelonában. „Szerintem elég egyértelművé tettük, hogy Bahreinbe akarunk menni” – folytatta Hembery. „Ez így történt akkor is, amikor bevezették az új erőforrásokat, ami nagyon hasznos volt számunkra, hiszen már szezon előtt tudtuk, hányadán is állunk. Most viszont Bahreinben (a szezon harmadik versenyén – a szerk.) fogjuk csak megtapasztalni ezt. Még Kínában is nagy a szemcsésedés mértéke, hiszen a hosszú egyenesben hamar lehűlnek az abroncsok. Éppen ezért nagyon várjuk a bahreini versenyt, és a bahreini szezonközi tesztet, ahol jobb lehetőségünk lesz arra, hogy néhány különböző gumikeveréket is kipróbáljunk" - tette hozzá a szakember, aki nemrég hasznavehetőbb esőgumik fejlesztését irányozta elő 2017-re.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: