2015-ben és 2016-ban a Hungaroring teljes hosszában kicserélték a kopóréteget, így az idei szezonban már teljesen új aszfalton körözhettek a Formula-1-es versenyzők és a többi sorozat szereplői. Ez volt az első fontos és szükséges lépése a felújításnak (többek között ez is szerepet játszott abban, hogy a Magyar Nagydíjnak immár 2026-ig szerződése van az F1-gyel), az állami forrásoknak köszönhetően azonban 2017 őszén folytatódnak a munkálatok, amelyeket három szakaszra osztanak.
Első lépésben az alapvető cél a nézők kiszolgálása, vagyis a lelátórendszer, a főtribün mögötti terület korszerűsítése, új televíziós kommentátorfülkék építése. A második ütemben (2018 őszétől kezdődően) következhetnének a főépületek és a garázsok, a harmadikban pedig felépülhetne a látogatóközpont, a múzeum, és a kiszolgáló létesítmények, amelyek lehetővé tennék, hogy a Hungaroring egész évben látogatható motorizációs centrum, azaz a hazai autó- és motorsport fellegvára legyen.
A Hungaroring célja, hogy az építkezés ne befolyásolja a nagy nemzetközi versenyeket. A pályán a Formula–1 mellett – amelynek a megrendezése a vállalat elsődleges feladata – jövőre is megtartják a túraautó-világbajnokság, a német túraautó-bajnokság és a kamionos Európa-bajnokság egy-egy versenyét.
A Hungaroring néhány látványtervet is közölt a tervezett főépületről és a mogyoródi létesítmény várható panorámájáról. Az autósport szerelmesei számára persze nem feltétlenül jelentenek újdonságot ezek a képek, hiszen elsőként szerkesztőségünk F1-es évösszefoglaló kötetében, a Száguldás és cirkusz 2016-2017-ben láthatták az exkluzív, nagy méretű fotókat a Hungaroring várható átalakításáról. A legfrissebb tervekben egyébként már nem szerepel az az olimpiai vadvízi pálya, amely az alábbi kép bal felső sarkában látható.