DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Minden biztonsági autó után állórajt jön

A Force India vetette fel a javaslatot a Bernie Ecclestone által összehívott találkozón, melyet minden csapat támogat – sajtóhírek szerint fontos változás következhet jövőre.

A safety car-fázist követő állórajt ötlete nem újdonság: az F1 döntéshozói már rábólintottak arra, hogy 2017-től minden versenyen legyen egy rajt, azaz ha egy esős futam biztonsági autó mögött indul, mikor a körülmények alkalmassá válnak, a mezőnyt ne gördülőrajttal indítsák el, hanem mindenki sorakozzon fel a rajtrácsra – ez csak egyetlen periódusra érvényes, ha a safety carra később is szükség van, a procedúra marad a régiben. A jelek szerint ezt továbbgondolják jövőre, és minden biztonsági autós szakaszt állórajt követ majd.

Az Auto Motor und Sport beszámolója szerint Bernie Ecclestone megbeszélésre hívta össze Abu Dhahiban a csapatok képviselőit és Charlie Whitingot, amely meglepően rövid volt, mindössze 30 percen át tartott. Az F1 első embere itt akarta meggyőzni az alakulatok képviselőit korábbi ötletéről: egy hosszú nagydíj helyett két rövidebb, 40 perces futamot tartsanak, köztük 20 perces szünettel. A csapatok elutasították a javaslatát, a Force India pedig saját ötletével állt elő.



A konstruktőri pontversenyben negyedik helyet elfoglaló csapat szerint a jövőben nem csak egy állórajtot kell kötelezővé tenni: induljon újra minden biztonsági autós szakasz után ezen a módon a futam, a versenyek legérdekesebb pillanatait ugyanis a rajtok jelentik. Természetesen ennek technikai feltételei is vannak, a kuplungokon kell változtatni, hogy több startot is kibírjanak, ez azonban nem lenne megoldhatatlan mérnöki feladat az új szezon kezdetéig.

Az ötlet Ecclestone-nak és a többi csapatfőnöknek is tetszett, ami jó előjel, hiszen a 2017-es szabályok megváltoztatásához teljes egyetértésre van szükség. A javaslatot azonban így is el kell fogadnia mindhárom szabályalkotó szervnek: a Stratégiai Csoportnak, a Formula-1 Bizottságnak, valamint a Motorsport Világtanácsnak. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: