DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mi köze az Audi kiszállásának a Sauberhez?

Több, mint gondolnánk: a WEC-ből távozó német gyártó az F1-es csapat hinwili szélcsatornájának legfőbb bérlője volt. Az anyagilag egyébként sem túl jól álló csapat jelentős összegtől esik el.

Nem is gondoltuk volna, hogy az Audi döntése, mely szerint 2017-ben már nem lesz ott a Hosszútávú Világbajnokság (WEC) mezőnyében, hátrányosan érinthet egy Formula-1-es istállót is. Az Audi ugyanis a Sauber Svájcban, Hinwilben levő csúcstechnológiájú szélcsatornájának legfontosabb használója volt, itt végezték az LMP1-es prototípus fejlesztését, melyért cserébe busás bérleti díjat fizettek a Saubernek.

Az Audi kiszállásával a kiscsapat jelentős bevételtől esik el, a német Auto Motor und Sport szerint azonban attól nem kell félni, hogy az alakulat a szakadék szélére kerül. Az Audi DTM-autóit és egyéb projektjeit továbbra is a hinwili szélcsatornában teszteli, ráadásul a WEC-s program megszűnésével olyan ügyfeleknek is bérbe adható a szélcsatorna, akikkel az együttműködést addig tiltotta a szerződés.



Az elmúlt időszak talán legfontosabb híre a Sauberrel kapcsolatban az, hogy 2017-ben már nem friss, hanem idei Ferrari-motorokat fognak használni. A csapat ezen a módon akarja lehető legtöbb erőforrását az új aerodinamikai szabályokra összepontosítani, Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke szerint azonban nem hoztak jó döntést – az ő istállója idén használt egyéves motorokat, így pontosan tudja, mennyire éri meg. „Nem ismerek minden okot, se a hátterét annak, miért döntött a Sauber az idei motor mellett, de nem szeretnék a helyükben lenni. Nagy hátrányt jelent a teljesítmény terén” – mondta Tost.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: