Gyakran éri panasz a Formula-1-ben kiosztott büntetések következetlenségét: egy bizonyos megmozdulásért egyszer járhat szankció, majd legközelebb egy egészen hasonlóért nem ítélik el az érintett pilótát. Ezt emlegette Carlos Sainz is, aki időbüntetést kapott a Mexikói Nagydíjon, miután az első körben leszorította a pályáról Fernando Alonsót.
„A Formula-1-nek el kell döntenie, hogy balesetről balesetre akar vizsgálódni, vagy egy fix szabályt akar meghozni. Nagyon nehéz, hogy manapság nem tudjuk, mikor számíthatunk vagy nem számíthatunk büntetésre, ha egy olyan manővert hajtunk végre, ami a határon van, és magában rejti a büntetés kockázatát. Abban a tudatban kell feszegetned a határokat, hogy nem lehetsz biztos benne, büntetést ér-e vagy sem” – idézi a crash.net a Toro Rosso pilótáját.
Sainz szerint megoldás lehet az állandó versenybírák alkalmazása, ahelyett, hogy versenyről versenyre változik személyük: „Az F1-es pályafutásom eleje óta erről beszélek, de természetesen mind emberek vagyunk, eltérhet a véleményünk. Minden versenyen más vélemények születnek. Nekünk, pilótáknak azonban tisztán kell látnunk, mikor versenyzünk, és tudnunk kell, amikor előzünk, hogy a stewardok mit gondolnak róla. Ez most nincs így. Miután láttam, hogy Fernando a fűre kényszerült, nem tudtam, ez most nagyszerű előzésnek számít, vagy büntetést érdemel. Azonos stewardokkal sem lenne mindig ugyanaz, de legalább jóval egyértelműbb lenne, mire számíthatunk.”
Egy másik nyilatkozatban kitért arra, hogy az eset után Alonso csapatrádión követelte a büntetést: „Tudjuk, hogy a rádión mindig lehet panaszkodni. Valószínűleg én is ugyanezt csináltam volna, bekapcsolom a rádiót és büntetést kérek. Ez a legkönnyebb módja az előzésnek, mind így csináljuk. Nem is bánom, mindannyian túlhevülünk kissé a rádión, nem hibáztatom őt. Csak a büntetés volt kicsit súlyos” – jegyezte meg Sainz.