DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

70 kört tett meg egyetlen szett abroncson

Meglepően hosszú etapokat teljesítettek Mexikóvárosban az F1-esek: a legszembetűnőbb talán Sebastian Vettel 32 köre volt lágy abroncsokon, pedig egy másik versenyző 71-ből 70 kört tett meg egy szetten…

A Mexikói Nagydíjat megelőzően Jenson Button jósolta azt, hogy a szuperlágy abroncsok akár négy-öt kör alatt is elfogyhatnak, ezért döntöttek sokan inkább úgy, lágy gumin kezdik meg a nagydíjat. A valóságban ennél sokkal hosszabb etapokat láthattunk a vasárnapi nagydíjon: Max Verstappen 12 kör után cserélte le a piros jelzésű legpuhább keveréket, Valtteri Bottas pedig csak a 19. fordulóban.

A két Mercedes és Raikkönen lágy abroncson startolt, ők 17-20 kör után hajtották végre első cseréjüket. Ehhez képest Sebastian Vettel sokkal többet, 32 kört töltött lágy abroncson, mielőtt kiállt a közepes keverékért. (Danyiil Kvjat egyébként nála is hosszabb, 34 körös etapot teljesített a sárga keveréken, habár ő nem a rajt után.)



Találunk azonban egy ezeknél is meglepőbb hosszúságú etapot, ha a kiállások listáját böngésszük. Jolyon Palmer szuperlágy gumin indult, de a virtuális biztonsági autót kihasználva, akárcsak Daniel Ricciardo, már az első kör végén érkezett az első cserére. Mindkét pilóta a közepes gumira váltott, de míg a Red Bullos a végén még feltette a lágyat, Palmer a hátralevő mind a 70 kört a közepesen teljesítette.

„Jókat csatáztam a két McLarennel, ami szórakoztató volt, 70 kör ugyanazzal a szettel pedig valószínűleg valamilyen rekord lehet” – értékelt Palmer. Mivel 14. helyen ért célba, produkciója nem ért pontot, de így is meggyőző, amit az időmérő kihagyása után, az utolsó rajthelyről ért el.

 

A Pirelli infografikája a gumitaktikáról:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: