A gumistratégiának köszönhetően a Red Bull egy ideig már akkor nyerésre állt, amikor még Hamilton versenyben volt - a brit viszont ki tudott autózni akkora előnyt az egymással csatázó Milton Keynes-i autók előtt, hogy biztonságban letudhassa utolsó cseréjét. Amikor a Mercedes-pilóta már kezdte azt érezni, hogy kezében a győzelem, az autójában dohogó erőforrás megadta magát, ennek következtében tálcán nyújtva a kettős győzelmet a Red Bullnak.
A Forma-1 hivatalos oldala a gárda tanácsadójával, Helmut Markóval készített interjút, melynek elején feltették az osztráknak a kérdést: milyen érzés hosszú idő után először kettős diadalt ünnepelni? „Felszabadító!” - válaszolta Marko, aki joggal lehet boldog, hiszen utoljára a 2013-as Brazil Nagydíjon szereztek első és második pozíciót autói. „Tudtuk, hogy erősek leszünk itt, de mindig számításba kell vennünk azt is, hogy mit csinál majd a Mercedes, aztán megvárni, hogy hol is fogunk állni - vasárnap viszont egyértelműen mi voltunk a legjobbak!”
Marko rávilágított, hogy valójában ők okozták az élen zavartalanul autózó Hamilton motorhibáját. „Úgy vélem, hogy mi kényszerítettük bele ebbe a hibába. Folyamatosan nyomást helyeztünk rá, harcban álltunk a győzelemért, ő pedig tudta, hogy megfelelő előnyt kell kiépítenie - ennek érdekében padlóig nyomta a gázt, amely valószínűleg nem tett jót az erőforrásának. De a kiesése nélkül is volt még egy-két dolog a tarsolyunkban. Azt nem mondom el, micsoda, de két, különböző stratégián lévő autóval biztosan megizzasztottuk volna a verseny végén.”
Az osztrák bevallotta, hogy bár nem alkalmaztak csapatutasítást pilótáik között, burkoltan utaltak rá Verstappennek, hogy saját helyzete érdekében ne akciózzon. „Csak annyit mondtunk neki: ’Ha ezzel a sebességgel folytatod, az első abroncsaid hamarosan feladják, és búcsút mondhatsz a második helyednek - ráadásul üres kézzel fogsz távozni.’ A végére aztán ő maga is tudatában lett gumijai helyzetének, hiszen érezte, hogy minden körben tapadást veszít” - tette hozzá Marko.