DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

„Szabadon versenyezhettünk a győzelemért”

Hamilton motorhibája után a két Red Bull között dőlt el az elsőség sorsa az F1-es Malajziai Nagydíjon: a végül második Verstappen szerint a csapat engedte, hogy megmérkőzzenek a győzelemért.

Lewis Hamilton a 41. körben állt ki az élről motorhiba miatt, s ekkor a Red Bull abban a helyzetben találta magát, hogy amennyiben a pilótái nem szúrják el – vagy természetesen nem esnek ki műszaki problémák miatt –, akkor könnyed kettős győzelmet ünnepelhetnek Sepangban. Sokakban felmerülhetett, hogy az istálló esetleg arra kéri Max Verstappent, hogy az eredményt nem kockáztatva csak kísérje be a célba Daniel Ricciardót, ám a holland egyértelműen megpróbált felzárkózni ausztrál kollégájára, ám levadásznia végül nem sikerült.

ricciardo-verstappen-redbull-sepang-1



A leintést követően a néhány hónapja Barcelonában már a győzelem ízét megízlelő 19 éves pilóta elárulta: a Red Bull egyáltalán nem adott ki csapatutasítást, csak arra kérte őket, hogy tiszta körülmények között meccseljék le egymás között a helyezések sorsát.

„Keményen nyomtam. De amikor nagyon közel kerülsz valakihez, túlmelegíted a gumikat, és én használt abroncsokon voltam” – idézi Verstappent a Motorsport.com. „Nehéz volt DRS-távolságon belülre kerülni, és ahogy mondtam: használt gumikon futottam – friss abroncsokon talán néhány körig lett volna előnyöm, de így nagyon nehéz dolgom volt. Ugyanakkor egészen az utolsó körig keményen nyomtuk. A csapat azt mondta, hogy szabadon versenyezhetünk, de tiszta módon, és pontosan ezt is tettük.”

ricciardo-verstappen-redbull-sepang-2

A Red Bull versenyzői között egyébként még Hamilton kiesése előtt volt a legforróbb a helyzet, amikor a frissebb gumikon érkező Verstappen majdnem megelőzte Ricciardót, aki viszont néhány kanyaron tartó küzdelem után visszaverte csapattársa támadását. A futamot végül megnyerő ausztrál így beszélt erről:

„Max a virtuális biztonsági autós fázis alatt járt a bokszban, s akkor nagyon jónak tűnt a stratégiája, ezért fel kellett tartóztatnom a futam középső szakaszában. Remek csatát vívtunk: Max frissebb gumikon volt, de minden tőlem telhetőt megtettem. Jó móka volt, eltökélten szerettünk volna nyerni, ugyanakkor nagyon fair és tiszteletteljes volt a csatánk, amit köszönök is neki.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: