DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ricciardo nyert, Hamilton az élről állt ki

A Red Bull meglepő kettős győzelmet ünnepelhetett a Malajziai Nagydíjon Daniel Ricciardo vezetésével, miután Nico Rosberget rajtbaleset, Lewis Hamiltont pedig motorhiba fosztotta meg a győzelem lehetőségétől.

Már a felvezető kör sem kezdődött simán, a 10. rajthelyet elfoglaló Felipe Massa Williamse ugyanis a rajtrácson ragadt, és miután szerelői visszatolták a bokszutcába, csak onnan eredhetett a mezőny után.

A rajtnál Hamilton ezúttal jól jött el és megőrizte a vezetést, míg csapattársa beragadt egy kicsit, de második helye így sem forgott veszélyben - de csak addig, amíg az élmezőny meg nem érkezett az 1-es kanyarba. Mögöttük Max Verstappen és Sebastian Vettel bonyolódott azonnal csatába, és a célegyenes végén a Ferrari szorult a belső ívre. A páros talán be is tudott volna fordulni koccanás nélkül, ám előttük Nico Rosberg jóval szélesebb íven kezdte meg a kanyart, így Vettel nem tudta elkerülni a vele való találkozást. Az ütközés következtében a Ferrari kitört bal első felfüggesztéssel kiesett a versenyből, Rosberg megpördült és a mezőny végére esett vissza, míg Verstappen keresztül tudott manőverezni a történteken, és a virtuális biztonsági autó kiállása után nem sokkal már a harmadik helyen üldözte Hamiltont és Daniel Ricciardót.

CtwBYfrWgAAw1qM



A bajnokság szempontjából fontos momentum volt a tabellát ekkor nyolc ponttal vezető Rosberg visszaesése, akinek a teljes mezőnyön át kellett verekednie magát - kezdetben, a lassabb autók ellen ez még könnyen ment, de az első tízesbe érkezve már lassabban tudott felkapaszkodni.

Az élen a Red Bull úgy próbálta kizökkenteni Mercedest, hogy két autóját eltérő taktikára állította: Verstappen már a 9. körben a bokszba hajtott újabb szett lágy keverékért, és azokon elég gyors tudott lenni ahhoz, hogy Hamilton csak mögé térhessen vissza saját kiállását követően. Ricciardóval eközben próbálták utánozni a Mercedes taktikáját, és csak a 20. kör környékén álltak ki először. Persze Verstappenre hamarosan egy újabb kerékcsere várt, arra játszva, hogy a verseny végén még képesek lesznek felkapaszkodni a kemény keverékeken haladó Hamiltonra, de amikor a britnek is sikerült egy bokszkiállásnyi előnyre szert tennie, a Mercedesnél felmerült annak esélye, hogy biztosra játszva ők is ismét kereket cserélnek.

A taktikai számolgatás mellett csaták is zajlottak a pályán, Verstappen például egy kanyarokon át tartó csatát zavart le lassabb gumikon haladó csapattársa ellen, de az ausztrálnak sikerült elöl maradnia. Eközben Rosberg már az 5. helyig felkapaszkodott, és az előtte álló Kimi Raikkönent próbálta elkapni, ami csak úgy sikerült neki a 2-es kanyar belső ívére vágódva, hogy nekikoccant a Ferrarinak. És bár az autók nem sérültek, a versenybírók mégsem voltak elégedettek a manőverrel, így 10 másodperces időbüntetést róttak ki a németre, akinek így szaporáznia kellett lépteit Raikkönen előtt.

Pillanatokkal ezeket a csatákat követően azonban napjainkban szokatlan dráma történt az élen. A győzelmet már-már zsebben érző Hamilton autójának hátuljából a 40. körben lángok csaptak ki, a brit pedig a rádión egy hatalmas „ó, ne!” kiáltás kíséretében húzódott le a pálya szélére, és adta fel a versenyt az élről, újabb csavart hozva ezzel a bajnoki csatába.

ricciardo

Ricciardo és Verstappen hirtelen a győzelemért folyó csatában találták magukat, a Red Bull pedig előnyök ismeretében mindkettőjüket kihívta egy utolsó kerékcserére, hogy egyenlő esélyekkel vágjanak neki az utolsó 15 körnek. Nem volt kizárható, hogy a fiatal holland még csatába bonyolódik csapattársával, de nem tudott egy másodpercnél közelebb kerülni, így végül Daniel Ricciardo megszerezhette szezonbeli első, összességében negyedik futamgyőzelmét, s két év után először állhatott a dobogó tetejére.

Rosberg végül elegendő előnyt szedett össze Raikkönennel szemben, így a dobogó alsó fokán végzett, előnyét pedig 23 pontra növelte Hamiltonnal szemben. Raikkönen mögött Bottas, Perez, a mezőny végéről felzárkózó Alonso, Hülkenberg, Button és az először pontot szerző Palmer követte.

A Mercedes megszerezhette volna a konstruktőri bajnoki címet ezen a hétvégén, de mivel a Red Bull végül több mint nyolc ponttal eredményesebb volt náluk, a bajnokavatás még várat magára.

 

A Malajziai Nagydíj végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Kör
1 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:37:12.776 56
2 Max Verstappen Red Bull-Renault 2.443 56
3 Nico Rosberg Mercedes 25.516 56
4 Kimi Raikkonen Ferrari 28.785 56
5 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:01.582 56
6 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:03.794 56
7 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:05.205 56
8 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:14.062 56
9 Jenson Button McLaren-Honda 1:21.816 56
10 Jolyon Palmer Renault 1:35.466 56
11 Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38.878 56
12 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör 55
13 Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör 55
14 Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari +1 kör 55
15 Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kör 55
16 Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kör 55
- Felipe Nasr Sauber-Ferrari   46
- Lewis Hamilton Mercedes   40
- Esteban Gutierrez Haas-Ferrari   39
- Kevin Magnussen Renault   17
- Romain Grosjean Haas-Ferrari   7
- Sebastian Vettel Ferrari   0
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: