DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A Red Bull megtalálta a gyógyírt gyenge rajtjaira

Max Verstappen az elmúlt futamokon rendre kénytelen volt a mezőny közepéről felküzdenie magát, most viszont úgy vélekedik, csapata megtalálta a megoldást a gyenge indulásokra.

Az elmúlt három futamon, de különösképpen Monzában és Szingapúrban okozott problémát Max Verstappen számára, hogy időmérőn megszerzett pozícióját a rajt után kénytelen volt feladni. Az éjszakai verseny után a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner sietett kijelenteni, hogy kuplungprobléma állt fenn, a Milton Keynes-i gyárban pedig az elmúlt másfél hétben komoly munka folyt annak érdekében, hogy a következő futamokon ez ne forduljon elő.



„Megpróbáltunk leellenőrizni mindent, és úgy vélem, megtaláltuk a választ” - idézte a Motorsport.com Verstappent. „De a pályán is le kell majd ellenőriznünk, hogy sokkal stabilabb kuplung álljon a rendelkezésünkre. Minden időpont különbözik egymástól, de nagyon sok munkát végeztünk, különösen Szingapúr után. Egy rossz rajt még elmegy, kettő a határ, de zsinórban három kezd sok lenni. De túl vagyok rajta, a csapat is túl van rajta, és remélem, erre a versenyre sikerült megoldást találni rá.”

A holland pilóta úgy véli, hogy a probléma nem hozható kapcsolatba azokkal a procedúrákkal, melyeket a verseny előtt végez, így nem is kell változtatnia semmin. „Ez a kettő elválik egymástól, de a kiegyensúlyozottság hiánya miatt megkérdőjeleződik benned, hogy mit kell tenned, néha pedig nagyon nehéz a dolgunk.”

Verstappen hozzátette, sejtette, hogy baj lesz a rajtnál, ugyanis a versenyt megelőzően a Red Bull problémát észlelt a kuplungnál. „Persze megpróbálod kijavítani, de nem segít. Ha úgy állsz oda a rajthoz, hogy senki nem mond neked semmit a kuplungról, akkor normálisan fogsz elrajtolni. De ha két rossz start van mögötted, és azt mondják, hogy ismét problémád lesz, azt nehéz lenyelni, és megzavarja az egész versenyedet. Még Monzában is így volt, hiába vannak az egyenesek, ahol lehet előzni. Szingapúr viszont nagyon kemény, kicsit olyan, mint Monaco. Az egész az időmérőn múlik.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: