Visszavágásként is felfoghatják a hétvégi sepangi futamot a Mercedesnél: 2015-ben ugyanis Sebastian Vettel mindössze második ferraris futamán megszerezte első diadalát, méghozzá egy remek stratégiának köszönhetően. Egy évvel korábban Lewis Hamilton nyert Malajziában, de a revans mellett azért is fontos lenne az újabb lehengerlő teljesítmény, mert a gárda malajziai főszponzorral rendelkezik a Petronas révén.
„Mindannyian nagyon várjuk már Malajziát, és azzal, hogy Kuala Lumpur a Petronas otthona, valójában hazai versenyünknek tekintjük ezt” - idézte az F1.com Paddy Lowe-ot, a Mercedes technikai igazgatóját Malajziával kapcsolatban, ahol már megszerezhetik a konstruktőri bajnoki címet is. „2015-ben nem sikerült nyernünk, melyet hatalmas csalódásként éltünk meg, így még motiváltabbak vagyunk, hogy ezúttal jobbak legyünk.”
Nem meglepő, hogy Lowe a naptár egyik legnehezebb helyszínének tartja a sepangi pályát, de nem csak a pilóták, hanem a mérnökök szempontjából is. „Technikai szempontból nagyon nagy kihívást jelent ez a pálya. A hőség és a páratartalom megnehezíti a versenyzők, a csapatok és az autók életét is, a pályán zajló eseményeket pedig gyakran zavarja meg gyorsan érkező, nagy mennyiségű eső. Az évek során számtalan izgalmas futamot láthattunk Malajziában, ahol most a kemény, a közepes, és a lágy abroncsokat fogjuk használni. Mivel a kemény keverék kötelező, ha a verseny száraz marad, mindenkinek használnia kell majd azt.”
Lowe szerint a sepangi pálya nem ró komoly terhelést az autó egyik részére sem, sokkal inkább egységes csomagra van szükség. „A helyszín karakterisztikája ’normálisabb’, mint Monza, vagy Szingapúr, melyek igénybe vették az autó egy-egy bizonyos részét. Sepangban nagyon fontos a tempó, az aerodinamikai hatékonyság, és a mechanikai tapadás, mi pedig erős teljesítményt szeretnénk nyújtani a malajziai rajongók előtt.”