DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Még hogy nem éri meg kiscsapatnak lenni!

Gyakran hallani arról, hogy az F1 csak viszi a pénzt, ami különösen a középmezőny istállóinak okoz fejtörést: ehhez képest az általában veszteséges Williams profitot termelt az első félévben.

A Williams szokásához híven közleményben büszkélkedett a 2016-os év első hat hónapjának pénzügyi eredményével: a cég Formula-1-es részlege 51,3 millió font bevételt produkált fél év során, amely szinte teljesen megegyezik 2015 hasonló időszakának bevételével. Az adózás előtti profit azonban jelentősen emelkedett, 1,6 millió fontról 4,1 millióra, ami 1,5 milliárd forintnak felel meg. Az indoklás szerint ez egy egyszeri szponzori kifizetésnek köszönhető.



Ennél is jövedelmezőbb volt azonban a Williams másik részlege, az Advanced Engineering, ahol közel 40 technológiai projekt fut: 2015 első félévéhez képest 10,8 millió fontról 20,6 millió fontra növekedett bevételük, ami 0,1 helyett 3,5 millió font profitot jelent. Azaz a Williams Csoport összesen 7,8 millió font (2,8 milliárd forint) adózás előtti haszonra tett szert az első félévben, amely 2015-ben és 2014-ben is veszteséges volt.

A tavaly összesen 3,3 millió fontot veszítő Williamsnek esélye lehet arra, hogy ezúttal a teljes 2016-os pénzügyi évet eredményesen zárja, hiszen a 2015-ös konstruktőri harmadik pozícióért járó díjazást még ezután kapja meg a csapat. Az új szabályok miatt azonban számolnak vele, hogy jelentősen megnő a 2017-es autó fejlesztésének költsége, ami a következő év eredményeit is negatívan befolyásolhatja, különösen a csökkent pénzdíj mellett, hiszen lehetséges, hogy ezt a szezont a Williams csak ötödikként zárja, amennyiben alulmarad a Force Indiával szemben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: