DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

21 dolog, amiért büntethetik Hamiltont

Régóta tudni lehet, hogy Lewis Hamilton motorcsere miatt legalább egy büntetést beszed majd az idei F1-es szezonban – de emellett egy másik tízhelyes rajtbüntetés is fenyegeti őt, 21 lehetséges okkal.

A Formula-1-ben 2011 elején vezették be a megrovások rendszerét, melyek közül kettőt büntetlenül lehet kapni egy szezonban, egy harmadik viszont automatikus 10 helyes rajtbüntetést jelent. Eddig 68 ilyet osztottak ki, de mindeddig még senkinek nem jött össze a három egyazon évben. Most viszont Lewis Hamilton és Carlos Sainz is kettőnél jár, ami azt jelenti, hogy egy esetleges harmadikkal azonnal 10 hely hozzáadódik majd a soron következő időmérésen elért eredményükhöz.

hamilton_16kina_cs



A következő okokból kaphat megrovást egy pilóta, ez az a 21 dolog, amit a britnek és a spanyolnak különösképp kerülnie kell a hátralévő kilenc versenyhétvégén – megjegyzés: a kihágások jelentős részéért komolyabb büntetés is adható, ebben az esetben természetesen nincs megrovás.

1. Ütközés vagy egyéb incidens okozása
2. A bokszutca bejáratát határoló vonal áthágása
3. Veszélyes vezetés
4. A mérlegelés kihagyása
5. Veszélyes vezetés a bokszutcában
6. Szükségtelenül lassú vezetés
7. Veszélyes állapotban lévő autó vezetése
8. Késlekedés a Parc Fermébe érkezéskor
9. Egy másik versenyző akadályozása
10. A kormány visszahelyezésének elmulasztása kiszállás után
11. A bokszkijárat piros jelzésének figyelembe nem vétele
12. A pálya szándékos elhagyása
13. Nem megfelelő visszatérés a pályára
14. Veszélyes előzés a bokszutcában
15. Rajtgyakorlat a bokszutca gyors sávjában
16. Tolatás a bokszutcában
17. Gyorshajtás (virtuális) safety car alatt
18. Megállás a pályán egy másik versenyző felvételére
19. A boksz veszélyes elhagyása
20. Engedély nélküli felhajtás a pályára
21. Lassítás elmulasztása sárga zászló esetén

 

Hamilton egyébként eddigi két megrovását a szezon elején gyűjtötte be: Bahreinben az időmérőn tolatott a bokszutcában, míg Szocsiban nem az előírt módon tért vissza a pályára, miután elfékezte az 1-es kanyart.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: