DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

A mezőny végén is a Mercedesnél van a gyeplő

Nem elég, hogy domináns teljesítménnyel harmadik éve sajátítják ki az első helyeket a rajtrácson és a dobogón, a Mercedesnek a mezőny közepén és végén is van beleszólása a pilótapiac alakulásába.

A brackley-i csapat vezetősége tudja, hogy úgy terjesztheti ki hatalmát igazán a Formula-1 egészére, ha nem csak az élen, de a mögöttük zajló folyamatokba is van beleszólásuk. A Mercedesnél ezt a mesterséget is remekül kitanulták, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a közép- és kiscsapatok 2017-es pilótafelállásának találgatásakor is gyakran felmerül a nevük, hiszen szárnyaik alá tartozó versenyzők három másik csapat kötelékében is megtalálhatóak, így gyakran valamilyen egyezség keretében nekik is van ráhatásuk arra, hogy ki hova igazol.

Dppi_00116012_316



Pascal Wehrlein a Manorhoz, Esteban Ocon pedig a Mercedeshez az autógyártás világában kötődő Renault-hoz is a német márka befolyásával került, de ott van még Valtteri Bottas is a Williamsnél, akinek Toto Wolff a menedzsere, így egy jó ideig szinte biztosan nem marad ülés nélkül, és ne feledkezzünk meg a Force Indiáról sem, amely csapat Mercedes-ügyfélként szintén vette már ki a részét a márka pilótáinak felkészítéséből.

Éppen ez utóbbi csapatot célozná meg Wehrlein a következő évre, bízva abban, hogy Sergio Perezt elszipolyozza onnan a Renault vagy a Williams, és az így megüresedő helyre valószínűleg különösebb erőfeszítés nélkül be tudnák őt protezsálni Wolffék.

„Még le kell ülnöm Totóval és a Mercedesszel, hogy megbeszéljük a jövő évi terveket. A nyári szünet után már egy kicsivel többet fogok tudni” - mondta Wehrlein, amikor az Autosport a 2017-es váltás lehetőségéről kérdezte.

Persze ha nem jönne össze a feljebblépés, a németnek akkor sem kell aggódnia a helye miatt, a Manor ugyanis biztosan számít a szolgálataira, és ehhez nem is kell, hogy Toto Wolff szúrós tekintettel nézzen rá a vezetőségre, hiszen Wehrlein a spielbergi 10. helyezéssel már így is többet tett, mint ami elvárható volt a csapattól.

„Ennek köszönhetően a Sauber elé kerültünk, ami jelentős pénzbónuszt jelentene a csapatnak a következő évre, így pedig több embert tudnának alkalmazni és több forrás jutna a jövő évi autó fejlesztésére is” - magyarázta a 21 éves pilóta.  „Azért vagyok itt, hogy segítsem a csapatot, és egyúttal annyi tanuljak, amennyit csak lehet. Tizenkét verseny után a 10. helyen állunk, eddig teljesítjük a kitűzött célt. Most tovább kell folytatnunk a fejlődést, és ha képesek leszünk megtartani a 10. helyet, akkor kijelenthetjük, hogy elvégeztük a munkánkat.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: