DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Visszavonult a Renault legendás főszerelője

Igazi mohikán távozott a Forma-1-ből a múlt hétvégi Német Nagydíjon: a Renault a hockenheimi futamon búcsúztatta főszerelőjét, Greg Bakert, aki tényleg jóban-rosszban kitartott az enstone-i gárda mellett.

Baker az Arrowsnál kezdte Forma-1-es pályafutását 1997-ben, és 2001-ig állomásozott a néhai Tom Walkinshaw alakulatánál. Onnan igazolt Enstone-ba, ahol akkor épp Renault-ként funkcionált a nagy-britanniai település számtalanszor átszerveződött F1-es istállója, amely mellett mindvégig kitartott, megélte és a többiekkel együtt megsínylődte például a Lotus név alatti tavalyi kivéreztetést is.

A szakember nem sokkal az átigazolása után lett első számú szerelő az együttesnél, ezzel párhuzamosan pedig a nyalókát is megkapta: több mint tíz éven át vezette a boxutcai szervizeket végző csapatot (ezzel az időintervallummal rekorder is volt a boxutcában) és hírhedt volt arról, hogy vasfegyelmet tartott. Az utóbbi öt évet már a teljes szerelőcsapat vezetőjeként, főszerelőként húzta le: a nyári szünet után már nem tér vissza, a németországi volt az utolsó futama.



„Szenvedélyesnek kell lenned, ha a Forma-1-ben akarsz dolgozni. Nagy szükség van a motivációra is, hiszen a szezon hosszú, sokszor előfordul, hogy több mint 180 napot vagy távol a hazádtól és a családodtól. Kell természetesen a tapasztalat is, hiszen roppant gyorsan, nagy nyomás alatt kell dolgoznunk, és precíz döntéseket kell hoznunk, mert csak kevés ideig dolgozhatunk az autókon” – válaszolta néhány éve egy interjúban Baker, arra a kérdésre, hogy mitől lehet valaki jó szerelő a Forma-1-ben.

A szakmát és a boxutca világát kívülről-belülről ismerő brit szerint a szerelők világa is sokat változott azóta, hogy elkezdett a legelitebb versenyszériában tevékenykedni.

„A mi munkánk is hihetetlenül nagy változáson ment keresztül. Annak idején befejeztük a napi feladatokat és elugrottunk meginni egy sört. Manapság a srácok a munka végeztével már inkább futni mennek vagy rohannak az edzőterembe. Sokkal üzletiesebb lett a mi területünk is. Azt nem merném kijelenteni, hogy a modernkori szerelők is sportolók, azt viszont igen, hogy fizikálisan nagyon rendben vannak” – fogalmazott a „Cleggy” becenévre hallgató szakember, akit a vasárnapi futam után, pakolászás közben búcsúztatott el a Renault. Előbb csoportkép készült, aztán pedig jöhetett egy különleges rituálé: a garázsban jónéhány üveg pezsgővel locsolták nyakon a leköszönő főszerelőt…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: