DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA nem tartja be a megváltozott szabályt?

Hiába ért véget eredményesen csütörtökön a Stratégiai Csoport gyűlése, félő, hogy megint tragikomédiába fog fulladni az egyik új szabályértelmezés. Az élcsapatok panaszkodnak, amiért az FIA semmibe veszi az új megállapodást.

A döntéshozók megegyeztek abban, hogy a Német Nagydíj hétvégéjén egyelőre kísérleti jelleggel nem lesz akkora a szigor a pályát kiszélesítő versenyzők felé, mint az elmúlt néhány futamhétvégén. A csapatok úgy hitték, hogy pilótáik akárhányszor büntetlenül szélesen fordulhatnak az 1-es kanyar kijáratánál, de az FIA továbbra is kihágásként jegyzi fel ezeket, és ismét kilátásba helyezték a büntetést a következetes pályaelhagyások után. Charlie Whiting kifejtette, hogy miért lenne értelmetlen és veszélyes teljesen szabadkezet adni a pilótáknak.

13895140_1249976321693991_4541635501289326237_n



„Egy baj van azzal, ha mindenkinek teljes szabadságot adnánk, tehát ha bárki szankciók nélkül szélesen fordulhatna. Mégpedig az, hogy alapvetően egy új pályán versenyeznénk, ami gyorsabb lenne a jelenleginél, és amely kisebb kifutóterülettel rendelkezne a jelenleginél. Ezt pedig nem engedhetjük meg” - mondta az FIA versenyigazgatója a Motorsportnak.

Igen ám, de a csapatok nem törődnek bele, hogy Whitingék szembemennek a megegyezéssel. A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari vezetősége emiatt Bernie Ecclestone-hoz fordult panaszával, abban a reményben, hogy a FOM elnöke meggyőzheti Whitingot a szabály be nem tartásáról...

A helyzet kapcsán a Ferrari elnöke, Maurizio Arrivabene a következőképpen méltatlankodott:

„Tegnap megegyeztünk arról, hogy most kipróbálunk egy ilyen ’szabad’ hétvégét, mivel ennek a pályának megfelelő szélességű bukóterei vannak. De aztán végül mégis mindenkit fejlegyeznek, aki átlép a fehér vonalon, mintha semmit sem beszéltünk volna meg az előző nap. Emiatt most Bernie-hez fordultunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: