A Forma-1-ben jelenlévő motorgyártók közül a Hondának a helyzete a legnehezebb - nem csak azért, mert egyéves lemaradásban vannak a többiek mögött, hanem mert a McLarenen kívül senkit sem érdekel a japánok erőforrása. A Mercedes négy (Mercedes, Williams, Force India, Manor), a Ferrari is négy (Ferrari, Toro Rosso, Sauber, Haas), a Renault pedig két gárdát lát el (Renault, Red Bull), ráadásul a franciák kötelékébe jövőre visszatér a Toro Rosso is.
A hibridérába történő megérkezés alapvető nehézségeket okozott a Honda F1-es projektjének beindításában, a hibák kijavítása pedig sokkal gördülékenyebben menne, ha egy második csapat is versenyezne a motorokkal. Persze egy ilyen kapcsolatra nem csak a Hondának, hanem a McLarennek is áldását kellene adnia, de egyelőre még jelentkező sincs a láthatáron. „Technikai szempontból nagyszerű, ha lenne egy második csapat, mert több motort tudnánk kipróbálni” - idézte Yusuke Hasegawát, a japánok Forma-1-es ügyeit intéző szakembert az Autosport. „Persze többe kerülne, és nagyobb felkészültséget igényel a mérnökök felől, de alapjában véve örülnék neki, ha lehetőségünk lenne egy második csapat ellátására. De ebben a pillanatban nem vagyunk elég erősek, és egy csapat sincs, amely Honda-motorokat szeretne. Várnunk kell, nekem pedig változtatnom kell ezen a helyzeten.”
A japán azt is megerősítette, folyamatosan tárgyalnak arról, hogy a gyártó 2017-es erőforrásaival milyen irányt vegyenek majd. „Számtalan lehetőségről szó esett eddig - drasztikus változás, vagy a jelenlegi fejlesztés folytatása is. Még nem döntöttünk merre megyünk majd, egyelőre keressük a legjobb irányt. Talán augusztusban döntés születik majd, hiszen a McLarennek is döntenie kell a csomagról.”
Az Ausztrál Nagydíj előtt Fernando Alonso úgy fogalmazott, hogy „a felpofozás kivételével” mindent megtesz annak érdekében, hogy jobb teljesítményre ösztökélje a motorgyártót. Hasegawa érzi a nyomást, de nem tartja nagyobbnak, mint ami a Honda cégvezetése felől érkezik. „Hallottam Fernando nyilatkozatát. Persze, nem vágott pofon, de örülök, hogy így vélekedik, mert ez azt jelenti, sokat vár a Hondától. A nyomás nagyon komoly, de nem csak a pilóták felől érkezik. Ott van Ron Dennis, és persze a Honda is - a legnagyobb nyomás innen jön, az igazgatótanács felől” - tette hozzá a japán.