A naptárba való 2014-es visszatérése után most harmadszor fogja fogadni az F1 mezőnyét a spielbergi pálya, ahol a V6-os érában egyelőre Lewis Hamilton tavalyi 1:08,455-ös pole-ideje számít a leggyorsabb körnek. A jelenlegi vonalvezetésen futott körrekord azonban 2003-ban született, amikor Michael Schumacher 1:07,908-at ért el az első időmérőn.
Ezt a fél másodpercet idén könnyűszerrel dolgozhatják le a pilóták, ezzel új körrekordot elérve az osztrák pályán, de a Motorsport számításai szerint akár ennél is sokkal jobb, 1:05-ös körök is születhetnek. Ezt több tényező együttes hatása segítheti elő, melyek közül az egyik, hogy idén Spielbergbe is a leglágyabb gumikeverékeket viszi a Pirelli, köztük az idei évtől bevezetett ultralágyat is, ami nagyobb tapadást nyújt majd, mint a tavaly használt szuperlágyak.
Emellett azonban a holtszezon során újraaszfaltozták a Red Bull Ringet, eközben pedig néhány huppanót is eltűntettek, ezen intézkedések pedig még inkább hozzájárulnak a köridők drámai javulásához. A DTM is bizonyítékul szolgált arra, hogy ez így lehet, hiszen a sorozat autói idén 2,5 másodpercet gyorsultak itt az előző évhez képest.
A Motorsport előhozott egy érdekes összeállítást, amelyben felsorolta, hogy melyek voltak az F1 történetének legalacsonyabb pole-pozíciós körei. Persze az, hogy milyen gyorsan lehet körbeérni egy pályán, elsősorban annak hosszától függ. Az egyetlen olyan eset, amikor egy perc alatti köridő kellett az első rajtkockához, 1974-ben a Francia Nagydíjon történt, amikor Dijonban egyetlen alkalommal egy rövid, 3,3 kilométeres vonalvezetést használtak. Ám amint az említett forrás rámutat, ha idén Spielbergben leszorítanák a leggyorsabb kört 1:05 alá, akkor 1990 óta a legalacsonyabb köridőket láthatnánk az F1-ben. Jövőre a szélesebb autók és gumik révén megnövekvő tapadás hatására pedig újabb rekordok dőlhetnek majd meg.