Bernie Ecclestone épp a minap adott nyilatkozatában fejtette ki, hogy az elkövetkezendő években igazságosabb pénzügyi rendszert szeretne kidolgozni a Forma-1-ben, mellyel talán biztosíthatná az olyan közép- és kiscsapatok jövőjét, mint a Force India és a Sauber. A valóság azonban még elkeserítő - legalábbis a Renault-t vezérigazgatóként irányító Cyril Abiteboul szerint, aki az Auto Bildnek és az Auto Motor und Sportnak adott nyilatkozataiban komolyan leszólta a sportág jelenlegi irányítóit, a szabályalkotó, és hat csapatot tömörítő Stratégiai Csoportot pedig „viccnek” nevezte.
„A Forma-1-nek erős vezetésre és erős FIA-ra van szüksége” - nyilatkozta a francia, akit nem csak a saját és kollégái helyzete aggaszt, hanem a sportágé általánosságban. Abiteboul nagyon szomorú a csökkenő nézettségi adatok miatt, hiszen a kereskedelmi jogok tulajdonosa csakis rövid távú haszonszerzésben gondolkodik, ahelyett, hogy évekre bebiztosítaná a sportágat követők népes táborának bizalmát. „Mindenképp csökkenteni kell a költségeket, különben a Forma-1 el fog tűnni” - így Abiteboul.
„Komoly összegeket költünk, mégis egyre kevesebben nézik a sportágat. Ez nonszensz. Az, hogy a sportág a TF1-ről a (fizetős) Canal Plus-re került át, megölte az érdeklődést (Franciaországban). Francia gyártóként elsősorban francia szponzorok támogatását keressük, de a Forma-1 már nincsen ott Franciaországban. Ebben a helyzetben pedig lehetetlen francia vállalatokat a sportághoz csalogatni.”
Abiteboul szerint a Le Mans-i 24 órás modellje akár követendő modell is lehetne, alacsonyabb költségekkel, ahol „olcsóak a jegyek, és ingyen lehet nézni a közvetítést. Persze csak egy versenyről van szó, de ha ezt a rendszert át lehetne ültetni a Forma-1-re, nagyszerű sportágunk lenne, a legtöbb csapat jól állna anyagilag, a Saubernek nem kellene a csődtől félnie, és így tovább.”
Szerinte az lenne a legjobb, ha az átlag költségvetést 100-150 millió euróban szabnák meg, emellett pedig át kellene alakítani a bevételek elosztását is, így „többé-kevésbé mindenki ugyanannyit kapna. Persze a szponzorok biztosan hozzátennének az egyenlőtlenséghez, hiszen sokkal inkább támogatnák a Ferrarit a Manor helyett. Jelen pillanatban folyamatosan az okoz nehézséget, hogy szponzorokat szerezzünk. Nem azért, mert az F1 nem érdekes, hanem egyszerűen azért, mert túl drága, ráadásul nincs új gyártó sem, amely fontolgatná a belépést.”