DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Exkluzív: Palmer lehet a Renault-belviszály áldozata

Bár a csapat állítja, nincs pilótakérdés náluk, a Formula.hu Barcelonában úgy értesült, hogy Monacóban búcsúzhat az F1-től Jolyon Palmer – több érv is amellett szól, hogy így is fog történni.

„Most az a legfontosabb, hogy ütőképes autót tudjunk kínálni a pilótáinknak!” Frederic Vasseur, a Renault csapatfőnöke a napokban ezekkel a szavakkal igyekezett rövidre zárni a pletykákat, amelyek szerint a Forma-1-ben az idei évtől újra gyári csapattal jelenlévő francia márkánál máris azon morfondíroznak, hogy megváltoztatják a pilótaösszeállítást. Pedig a formula.hu informátorai szerint nagyon is benne van a pakliban egy szezonközi váltás.

Az idei évad rajtja előtt kevesen gondolták, hogy a Renault megtartja a jogelőd Lotus által szerződtetett korábbi teszt- és tartalékpilótát, Jolyon Palmert, s előzetesen arra sem mertek sokan fogadni, hogy a végül menesztett venezuelai pénzeszsák Pastor Maldonado helyére Kevin Magnussent ültetik. A brit-dán párosra a kezdetekről komoly nyomás nehezedik, kiváltképp annak fényében, hogy a Renault háza táján több tehetség is ólálkodik: közülük Esteban Ocon és Szergej Szirotkin már a Forma-1-es autó volánja mögött is villantott, így mindkét versenyző hatalmas teljesítménykényszer alatt szerepel.

palmer_auto_cs



Kétségtelen, hogy Palmernek van nehezebb dolga: Magnussen már túl van az első pontok begyűjtésén, ami kollégájának még nem sikerült, ráadásul a pletykák is rendszerint a korábbi F1-es versenyző Jonathan Palmer csemetéjét találják meg. Egészen pontosan azzal, hogy menet közben köthetnek útilaput a talpára: a pilóta minduntalan cáfol, a nyilvánosság előtt a csapat is igyekszik kiállni a korábbi GP2-bajnok mellett, de a közelgő kirúgással kapcsolatos spekulációk nemhogy csillapodtak, legutóbb Barcelonában inkább felerősödtek.

Azok, akik ismerik a Renault belső ügyeit, úgy tartják, hogy a cáfolatok ellenére az alakulat vezetése valóban fontolgatja Palmer leváltását, helyére pedig legszívesebben a jelenlegi teszt- és tartalékpilótát, Esteban Ocont ültetnék. Ugyan a 19 esztendős pilótát szerződés köti a Mercedeshez, ott aligha várhat túl komoly jövő rá, hiszen a csillagosok a Manorhoz delegált tavalyi DTM-bajnokra, Pascal Wehrleinre számítanak utánpótlásként, a Renault pedig – ha valamikor, hát most, az átmeneti idény közben – tényleg megengedhetné magának, hogy bedobja a mély vízbe a teszteléseken a Lotusnál és a Force Indiánál is megfordult tehetséget.

Mérget nem kell venni rá, hogy így van, de könnyen előfordulhat, hogy igaz: a rossz nyelvek szerint a Mercedes a Spanyol Nagydíjat követő tesztelésen azért változtatta meg az eredeti terveket és ültette Ocon helyett Wehrleint az Ezüstnyílba a gyakorlást második napján, mert számítanak arra, hogy a pilóta (aki náluk is szerepel a DTM-ben) rövidesen versenyzővé lép elő a Renault-nál. Monaco ugyan nem a legoptimálisabb helyszín egy évközi pilótaváltásra, Montreal viszont ideális lehet, arról nem is szólva, hogy most extra motivációt is találhatnak az ifjonc szerepeltetése: a Red Bullnál mesés dolgot végrehajtó Max Verstappent a Forma-1 felé vezető rövidke útján kevesen kalapálták el, Ocon viszont ezzel is büszkélkedhet, hiszen 2014-ben bajnok lett a Forma-3-ban, míg a hollandnak abban az évben egy összetettbeli bronzéremre futotta ugyanott.

ocon_d

Barcelonában bárki kiszúrhatta, aki a paddockban járt, hogy a Renault fővezérei nagy figyelmet szentelnek a fiatal franciának, aki profitálhat a nemzetiségéből is. Forrásaink szerint jelenleg ez is fontos: úgy tudjuk, hogy a csapat francia és brit munkatársai nincsenek túl jóban egymással, a gallok élvezik domináns szerepüket és előszeretettel éreztetik helyzeti előnyüket a szigetországiakkal szemben. Kiszivárgott egy extrém példa is: míg a franciák az évad eleje óta business class repülőjegyet kapnak, addig a szigetországiaknak be kell érniük a turistaosztállyal, de ez csak egy illusztrációja a színfalak mögött húzódó - és Palmer kilátásait is rontó – puskaporos viszonynak.

A hét végén, Monte-Carlo utcáin várhatóan még Palmer tekergetheti a sárga rakéta kormányát, de a folytatás számára mindenképpen bizonytalannak tűnik. Pláne annak fényében, hogy Vasseur a cáfolatözön közben azért is megjegyezte már, hogy „azért ültetünk csak fiatalokat az autóba, mert az a legfontosabb számunkra, hogy megtaláljuk 2020 vagy 2021 világbajnokát”.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: