DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 21. szombat
F1

Sainz elmondta, mit nem szeret az orosz F1-es pályában

A Toro Rosso spanyol F1-es pilótája nincs elragadtatva a következő helyszíntől, Max Verstappen viszont pozitívabban tekint rá - mindketten jó eredményben reménykednek az Orosz Nagydíjon.

A Toro Rosso eddig körülbelül azt hozza, ami várható volt tőlük a szezon első futamain, masszív résztvevői a rendkívül szorosan alakuló csatának a középmezőnyben. A két pilóta ezen a pályán is csak egyszer járt eddig, de mindketten jó eredményben reménykednek.

"Az első, ami eszembe jut Szocsival kapcsolatban, a jó időmérőm!" - emlékezett vissza a tavalyi futamra Max Verstappen. "Mindig jó, ha a lehető legjobb pozícióból kezded a futamokat és a kilencedik hely azt jelentette, hogy jó esélyeim voltak a pontszerzésre. Sajnos a verseny nem sikerült jól, az első kanyarban ütköztem Hülkenberggel, defektet kaptam. Nem volt túl jó, az autó megsérült és trükkös volt így vezetni, de próbáltam kihozni belőle a legtöbbet".

"Több derékszögű kanyar is van a pályán, ahol nehéz megtalálni az ideális ívet. A 13-as és 16-os kanyar közötti rész nagyon komplikált, lassú kanyarok vannak, ahol jól kell helyezkedni és sok időt lehet itt nyerni. A kedvenc részem a hármas kanyar, ahol padlógázon lehet haladni. Miután jó versenyt futottunk Kínában, most is jó eredményben reménykedem" - tekintett előre és elemezte a pályát a fiatal pilóta.

Sainz



Carlos Sainz annyira nincs elragadtatva a pályától. "Amikor itt versenyzel, könnyen elképzelhető, hogy amikor a megérkezel a kettes kanyarba, négy autó lesz egymás mellett az úton. Van egy dolog, amit én személy szerint nem szeretek ebben a kanyarban, méghozzá a széles, leaszfaltozott bukótér, ahol sok autó egyszerűen csak kiszélesíti a pályát ahelyett, hogy befordulna" - mondta a spanyol pilóta.

"A hármas kanyar nagyon jó, padlógázzal, vagy majdnem azzal lehet fordulni, közben felfelé váltogatni és nagy oldalirányú erő zúdul a pilótára. Úgy emlékszem, hogy a négyes kanyarban jól lehet előzni, majd ez után jön több derékszögű forduló és megyünk a hátsó egyenesbe. A 13-as kanyarban is lehet előzni, de a pálya ezen része engem a tavalyi hatalmas bukásomra emlékeztet, ami talán a legnagyobb volt egész pályafutásom során. Az utolsó kanyarok ismét derékszögűek és a kör során a falak is elég közel vannak. Tavaly izgalmas volt itt a verseny, remélem, hogy most is az lesz és pontokat szerzünk majd" -  zárta gondolatait Sainz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: