Ecclestone lemondásának vagy leváltásának közelségéről már vagy egy évtizede cikkezik a világsajtó, de az idő azt bizonyította, hogy 85 év ide vagy oda, az F1 kereskedelmi szabályrendszerét megalapozó üzletembert nem olyan egyszerű eltávolítani posztjáról, dacára annak, hogy az utóbbi időben egyesek szerint több ötletével is hátráltatta a sportot abban, hogy megtalálja az útját a nézők felé.
Az idei szezon heves politikai csatározásokkal kezdődött, a háttérben ugyanis az FIA, a FOM és a csapatok az időmérő szabályrendszeréről vitáztak, a 2017-es előírásokkal kapcsolatban pedig még mindig sok a kérdőjel. A német Auto Motor und Sport és Auto Bild is arról számolt be a Kínai Nagydíj után, hogy a sport motorgyártói a Ferrari elnökének vezetésével Ecclestone év végi leváltatásának terveit szövögetik, hogy 2017-től az új F1 már új vezetés alatt fejlődhessen tovább.
Azt már korábban is többen megfogalmazták, hogy nem lenne hatékony, ha ismét egy embert bíznának meg az F1 irányításával járó szerteágazó feladatokkal. A terv szerint az új rendszerben már három személy kezében összpontosulna az a hatalom, amit jelenleg Ecclestone egyedül gyakorol: egy a sport jogi, egy az üzleti, egy pedig a sportszakmai oldalát igazgatná.
Utóbbi poszt az, ahol sokat segítene egy olyan személy szakértelme, aki korábban maga is megtapasztalta az F1-et a versenyzők szemszögéből. Az Auto Bild szerint jelenleg három expilóta esélyes arra, hogy megkapja ezt a komoly felelősséggel járó posztot, amint eljön az idő a változásra. Az egyik Alex Wurz, aki a pilóták érdekvédelmi szervezetének elnökeként jelenleg is aktív szerepet vállal a sorozat jövőjének alakításában, a másik a kommentátorként a sporttól visszavonulása után sem elszakadó David Coulthard, a harmadik pedig Niki Lauda. A háromszoros bajnok osztrák jelenleg a Mercedesnél tölt be magas rangú tisztséget, de a hírek szerint a csapatnál már felkészültek arra, hogy zökkenőmentes legyen az átállás, ha Laudának távoznia kellene tőlük.