DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Itt veszít a Mercedes és itt nyer a Red Bull

Hiába a lóerő, az előzéshez az nem elég, így még a Renault-motoros Red Bull is hatékonyabb ezen a téren a világbajnok autónál - a rajtproblémák még inkább felértékelődnek...

A statisztikák szerint eddig átlagosan jóval több előzést láttunk 2016-ban, mint 2015-ben, igaz, két futam után korai még mérleget vonni ez ügyben - érdekességeket azonban már most is fel lehet fedezni. A német Auto Motor und Sport mutatott rá arra, hogy bár Lewis Hamilton mindkét rajtját elrontotta és át kellett magát hámoznia több autón is, összesen csak hét előzést tudott végrehajtani, míg például Daniel Ricciardo a Red Bull-lal már 12 versenytársát nyomta le sikeresen.

A német lap szerint az ok egyértelműen a Mercedes aerodinamikájában keresendő. Az idei autó nagyon finomra hangolt és rendkívül érzékeny a turbulenciára, emiatt a többiekhez képest több leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött haladva - ráadásul nagyon erőltetni sincs értelme az előzést ilyenkor, hiszen ez az első gumik gyors elkopásához vezethet. Az autó egészen addig mestermű, amíg elöl halad, így duplán fáj egy-egy elrontott rajt és duplán felértékelődik a Ferrari jó rajtja velük szemben.

MercedesRosberg



Érdekes, hogy a Red Bull idénre változtatta meg filozofiáját az aerodinamikával kapcsolatban, hiszen a Vettel-érában ők is hasonlóan dolgoztak - egy körön szinte verhetetlen volt az autó, egy jó rajttal pedig elöl haladva nem lehetett őket utolérni, különösen nem megelőzni. Azonban ha beszorultak a mezőnybe, ők is szenvedtek - idénre ez már nincs így, sokkal inkább a "mezőnyharcra" tervezték az autót. felismerve, hogy a lóerőhátrány miatt semmiképp sem fognak elöl menni.

Lewis Hamilton azért hozzátette, hogy bár valóban többet veszítenek egy másik autó mögött a turbulencia miatt, ez fordítva is így van: mögöttük veszítik a legtöbbet az ellenfelek, így őket a legnehezebb megelőzni. A helyzet jól példázza a csapatok aggodalmát amiatt, hogy a 2017-es szabályok miatt gyakorlatilag lehetetlen lesz az előzés, hiszen az aerodinamika jelent szinte mindent ebben az ügyben.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: