DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Miért úszta meg Rosberg az ausztrál kiesést?

Mint korábbról tudjuk, a győztes Nico Rosberg kis híján feladni kényszerült az Ausztrál Nagydíjat. A Mercedes elárulta, német F1-es pilótája vezetési stílusán változtatott, hogy beérjen a célba.

A szezont maximális 25 ponttal kezdő Nico Rosbergért komolyan aggódott csapata az Ausztrál Nagydíj második felében, Toto Wolff ugyanis elárulta, a telemetria a féknyereg hőmérsékletének emelkedését mutatta, majdnem addig a szintig, amikor ki kellett hívni a versenyzőt. Az új, rádiózást korlátozó szabályok értelmében a csapat nem szólhatott a pilótának, mit tegyen, Wolff elmondása szerint Rosberg nem is tudott az egész problémáról.

A Mercedes versenyt követő Youtube-műsora – a Silver Arrows Show –, amely foglalkozik az esettel, ezzel szemben azt állítja, Nico Rosberg megváltoztatta vezetési stílusát, hogy kompenzálja az autó gondjait, azaz mégiscsak tisztában lehetett vele, hogy a W07-nek műszaki gondja van.



„Normál esetben a levegő keresztüláramlik a fékcsatornán, hogy hűtse a féknyerget és tárcsát” – magyarázták a műsorban Rosberg problémáját. „A 30. körben Nico összeszedett egy darab törmeléket, amely beragadt a fékcsatornába, így elállta a levegő útját és megakadályozta az elégséges hűtést. Ez okozta a hőmérséklet potenciálisan kritikus szintre emelkedését.”

Rosberg azonban reagált a problémára – hogy hogyan értesült róla, arról a műsorban nem esett szó. „Nico két módon tudta ezt kezelni a fülkéből. Először megváltoztatta stílusát, az ’elemelés és gördülés’ irányába, és a légellenállást használta fel az autó lassítására az egyenesek végén anélkül, hogy túl sok időt elveszített volna. A fékegyensúlyt eközben a hátsó kerekek irányába állította, hogy csökkentse az első fékek terhelését. Bár a probléma elérte a kritikus szintet, végül stabilizálódott. Nico úgy döntött, hogy Nico a pályán marad, és elér a kockás zászlóig.”

A videóban a Mercedes elárult egy érdekes adatot a rádiós szigorítás hatásáról: míg a tavalyi versenyen 93 alkalommal üzent csapat versenyzőnek, addig idén csak 48 adásra került sor. A Mercedesnél a szám 21-ről 8-ra csökkent.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: