A Force India ma reggel fél kilenckor leleplezte új autóját és tesztpilótájuk, Alfonso Celis a pályára is kivihette a barcelonai tesztnapon - a tavalyi évhez képest mindenképpen előrébb tartanak. Otmar Szafnauer operatív vezető szerint az aerodinamika terén komolyabb előrelépést vittek véghez.
"A szélcsatornás programunk nagyon kiforrottan működött és ennek előnyeit kihasználva tudtunk fejlesztelni a téli időszakban. Az első aerodinamikai csomagunknak Melbourne-re kell felkerülnie az autóra és úgy terveztük, hogy az európai szezon rajtjára újabb nagy lépést teszünk majd meg" - fogalmazott Szafnauer. Az Ausztrál Nagydíjat március 20-án rendezik meg, az európai szezon pedig május 15-én, Barcelonában veszi kezdetét.
Andy Green technikai igazgató szerint a 2015-ös autó kellően jó volt ahhoz, hogy arra építsék az ideit és ebben a szezonban jobb helyzetben lehetnek emiatt. "Mondhatjuk, hogy a tavalyi autó B-specifikációja adta az alapot, amire építhettük az idei gépet" - nyilatkozta Green. "Olyan helyzetben voltunk, hogy a pályán mutatott teljesítményünk nagyon jó volt és az adataink is azt mutatták, amit vártunk, így tudtuk, hogy alapozhatunk erre.
Green azonban azt is hozzátette, hogy a 2017-es szabályváltozások jelentősen befolyásolják az ide fejlesztéseket - ezt a Force India már többször is kimondta, így az azért valószínű, hogy ők nem feltétlenül idén szeretnék történetük legjobb idényét produkálni. "A 2017-ben esedékes szabályváltozások miatt nem tűnik igazán kifizetődőnek idén felhasználni a forrásainkat egy olyan projektre, ami biztos, hogy nem lesz hosszú életű." A csapatnál korábban úgy fogalmaztak, hogy majd meglátják, mennyire lesz jó az idei autó és az alapján döntenek a további fejlesztésekről.