A Renault február eleji sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy két versenyzője, Jolyon Palmer és Kevin Magnussen mellé egy harmadik fiatalt, Esteban Ocont jelöli ki tartalékpilótának. A 2014-ben Formula-3, 2015-ben pedig GP3 bajnoki címét első nekifutásra megnyerő francia tehetség kinevezése azért is okozott meglepetést, mert Ocon a Mercedes érdekeltségi körébe tartozik, tavalyi szezonja során a gyártó tartalékpilótája volt a DTM-ben.
Mint azóta kiderült, nem történt átigazolás, a Mercedes kölcsönbe adta a Renault-nak pilótáját, akire maguk is igényt tartanak: a DTM-bajnok Pascal Wehrlein Manorhoz szerződésével megüresedett helyet Ocon foglalhatja el a Német Túraautó Bajnokságban, azaz a 21 F1-es verseny mellett ott lesz a DTM kilenc állomásán is (ütközéskor nyilván utóbbi széria élvez elsőbbséget).
„Ez az év nagy kihívás lesz, igen sok mindent meg kell tanulnom” – nyilatkozott Ocon az előtte álló szezonról a Speedweek lapnak. „Nem könnyű a DTM-et az F1-gyel kombinálni. Nehéz munka vár rám, de pontosan ezért vagyok itt.” Ocon nem hagyott kétséget afelől, hogy a zárt karosszériás kitérő ellenére a királykategóriára tekint végállomásként. „Fiatal pilótaként a cél mindig az, hogy a Formula-1-be juss, és én is oda szeretnék kerülni a jövőben. Jelenleg azonban boldog vagyok, hogy a DTM-ben lehetek, ami fantasztikus lehetőség számomra. Sok időt szeretnék a szériában eltölteni.”
A Renault Sport ügyvezetője, Cyril Abiteboul egy korábbi nyilatkozatban elárulta, valószínű, hogy a francia autóba ülhet több pénteki szabadedzésen. Nem ez lenne az első alkalom számára: a 2014-es Abu Dhabi Nagydíj első tréningjén már vezette a Lotus konstrukcióját.